MIGDAŁOWE GOFRY
11 Maj, 2017 / • Kategorie: 2

Orzechy i bakalie możesz przygotować w niecodzienny sposób. Jeśli jesteś na diecie, pewnie unikasz białego cukru i przetworzonej białej mąki. Skorzystaj z przepisu na super-wartościowe gofry, których bazą są migdały. Możesz je spokojnie przygotować z ramach drugiego śniadania czy podwieczorku, będziesz długo syta i szczęśliwa po zjedzeniu tego pysznego posiłku. Smacznego! 

Składniki na 4 gofry:

100g Migdałów Bakalland 
25g oleju kokosowego
1 łyżka płatków ryżowych 
½ łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

Dodatki: jogurt naturalny, kawałki ulubionych owoców (np. jabłko, gruszka), prażone i siekane orzechy włoskie lub laskowe, ulubione bakalie np. rodzynki, suszona wiśnia, czy Złote owoce (miechunka peruwiańska)

Migdały wsypujemy do robota kuchennego (lub młynka do kawy) i zmiksujemy je na masę. Rozpuszczamy olej kokosowy w rondelku.  Masę migdałową mieszamy z resztą składników i pozostawiamy na 15 minut, aż masa napęcznieje. Dodajemy trochę wody jeśli masa wydaje się zbyt gęsta. Pieczemy w wysmarowanej delikatnie tłuszczem (może być olej kokosowy lub olej) gofrownicy.

Serwujemy gofry z kleksem z jogurtu naturalnego, kawałkami owoców (np. jabłek) i ulubionymi bakaliami – mogą to być siekane orzechy włoskie czy laskowe, płatki migdałowe i suszone owoce. Jeśli lubisz, oprósz gofry odrobiną cynamonu.

MIGDAŁOWE GOFRY

  • Daria pisze:

    Bardzo lubię migdały i gofry zresztą też. Zawsze nad morzem się nimi opychałyśmy z siostrą, teraz to już mam na stanie w kuchni gofrownicę profi i sama mogę przygotowywać takie gofry na jakie mam ochotę. Dzisiaj wieczorem wypróbuję Twojego przepisu, bo wydaje się bardzo dobry. Na samą myśl mi ślinka leci 🙂

  • julka pisze:

    Świetny przepis. Rozgrzewam dezala i biorę się do pieczenia, bo brakowało mi pomysłu na deser, a gofry chodziły za mną już kilka dni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *