Przechwytywanie
Odchudzasz się? Wzbogać dietę o migdały.
18 Styczeń, 2017 / • Kategorie: 0

Żucie migdałów zmniejsza uczucie głodu. Gdy się odchudzasz, sięgaj po 2-3 sztuki kilka razy dziennie. Te niepozorne orzechy zaskakują bogatym wnętrzem, zarówno pod względem składników odżywczych, jak i walorów smakowych.

Dlaczego warto jeść migdały?
Zawierają mnóstwo wapnia i fosforu, dbają więc o zdrowie naszych zębów i kości. Ale to nie wszystko. Magnez zawarty w migdałach pomaga osobom zestresowanym nauką i pracą, potas ma dobroczynne działanie dla serca, a cynk wzmacnia odporność. To prawda, że są „tłuste”, ale to niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe korzystnie wpływające na nasz organizm. Oprócz tego, w migdałach znajdują się cenne witaminy: witamina E i witamina B2. Witamina E nazywana witaminą młodości -neutralizuje wolne rodniki, opóźnia starzenie się skóry, uelastycznia ściany naczyń krwionośnych i działa profilaktycznie przeciw chorobom układu krwionośnego. Witamina B2 wpływa korzystnie na układ nerwowy i na wzrok.

Migdały a odchudzanie
Mimo, że zawierają sporo tłuszczu i są uznawane za wysokokaloryczne, sprzyjają odchudzaniu. Zawarte w nich niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), które muszą być dostarczone z pożywieniem, regulują metabolizm i zapobiegają odkładaniu się zbędnej tkanki tłuszczowej.  Ponadto zawierają spore ilości błonnika (12,5g błonnika w 100g), który daje uczucie sytości na długo. Są idealne do łagodzenia napadów głodu, wystarczą 2-3 migdały kilka razy dziennie, aby zapanować nad natrętną chęcią jedzenia. Należy żuć je powoli i dokładnie, a na pewno spełnią swoją rolę. Oczywiście, aby mogły spełnić swoją rolę, nie mogą być spożywane jako dodatek po zjedzeniu słodkiego deseru, ale zamiast słodkich przekąsek. Spożywane w nadmiarze mogą przyczynić się do zaparć, ze względu na sporą zawartość tłuszczu. Jeśli się odchudzasz, wypróbuj ten sposób, na pewno łatwiej poradzisz sobie z głodem.

shutterstock_377138167

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa ciasteczek w celu dostarczania najwyższej jakości usług dostosowanych do Państwa potrzeb. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek spowoduje ich zapisanie w Państwa przeglądarce. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close