Przechwytywanie
Odchudzasz się? Wzbogać dietę o migdały.
18 Styczeń, 2017 / • Kategorie: 0

Żucie migdałów zmniejsza uczucie głodu. Gdy się odchudzasz, sięgaj po 2-3 sztuki kilka razy dziennie. Te niepozorne orzechy zaskakują bogatym wnętrzem, zarówno pod względem składników odżywczych, jak i walorów smakowych.

Dlaczego warto jeść migdały?
Zawierają mnóstwo wapnia i fosforu, dbają więc o zdrowie naszych zębów i kości. Ale to nie wszystko. Magnez zawarty w migdałach pomaga osobom zestresowanym nauką i pracą, potas ma dobroczynne działanie dla serca, a cynk wzmacnia odporność. To prawda, że są „tłuste”, ale to niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe korzystnie wpływające na nasz organizm. Oprócz tego, w migdałach znajdują się cenne witaminy: witamina E i witamina B2. Witamina E nazywana witaminą młodości -neutralizuje wolne rodniki, opóźnia starzenie się skóry, uelastycznia ściany naczyń krwionośnych i działa profilaktycznie przeciw chorobom układu krwionośnego. Witamina B2 wpływa korzystnie na układ nerwowy i na wzrok.

Migdały a odchudzanie
Mimo, że zawierają sporo tłuszczu i są uznawane za wysokokaloryczne, sprzyjają odchudzaniu. Zawarte w nich niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), które muszą być dostarczone z pożywieniem, regulują metabolizm i zapobiegają odkładaniu się zbędnej tkanki tłuszczowej.  Ponadto zawierają spore ilości błonnika (12,5g błonnika w 100g), który daje uczucie sytości na długo. Są idealne do łagodzenia napadów głodu, wystarczą 2-3 migdały kilka razy dziennie, aby zapanować nad natrętną chęcią jedzenia. Należy żuć je powoli i dokładnie, a na pewno spełnią swoją rolę. Oczywiście, aby mogły spełnić swoją rolę, nie mogą być spożywane jako dodatek po zjedzeniu słodkiego deseru, ale zamiast słodkich przekąsek. Spożywane w nadmiarze mogą przyczynić się do zaparć, ze względu na sporą zawartość tłuszczu. Jeśli się odchudzasz, wypróbuj ten sposób, na pewno łatwiej poradzisz sobie z głodem.

shutterstock_377138167

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *