Przechwytywanie
5 zasad skutecznego treningu

Jak trenować i jak budować plan, by przynosił pożądane rezultaty? Przede wszystkim z głową, odpowiadając sobie najpierw na jedno, bardzo ważne pytanie – co ja właściwie chcę osiągnąć?

Idzie wiosna. Warto więc zastanowić się nad dobrym planem. Nie oszukujmy się. Aby projekt lato miał szanse zakończyć się powodzeniem, trzeba zacząć właśnie teraz. Motywacja o tej porze roku jest większa – wykorzystajcie to!
Moja skrzynka mailowa w większości składa się z wiadomości z pytaniem – co i jak ćwiczyć, żeby zobaczyć efekty. Myślicie, że osoby te piszą o jakie efekty im chodzi, kim są, jak wygląda ich stan zdrowia, waga, z czym mają problemy, czego nie mogą robić?

Oczywiście – nie. Nie mogę radzić przez internet, udzielając każdemu tych samych porad. Jaki byłby ze mnie trener?! Każdy przypadek jest bardzo indywidualny. Nawet stwarzając swój program Fire Workout, który cieszy się dużym zainteresowaniem i świetnymi rezultatami moich podopiecznych, wiedziałam że podczas treningu muszę wielu osobom dobierać zestawy indywidualnie. Czy mogę więc powiedzieć wam jak ułożyć plan treningowy, z którego będziecie zadowoleni. Mogę, pod warunkiem, że zaczniecie myśleć w kategorii – co jest dobre właśnie dla was.

1. Ustal cele i priorytety.
Jedna osoba, chce przybrać na masie mięśniowej, inna wyrzeźbić ramiona lub poprawić wygląd pupy, jeszcze inna chce zredukować tkankę tłuszczową, a kolejna biegać szybciej. Ustalenie celu to wasz punkt numer jeden do stworzenia planu treningowego.

2. Trenuj to, co lubisz
Wiesz czego chcesz? Świetnie. Wiesz dzięki jakiemu treningowi uda się to uzyskać? Doskonale.
A teraz czytaj uważnie – wybierz tylko taki trening, który sprawi, że będziesz chcieć więcej, który przyniesie ci satysfakcję i radość. Zakładam, że nie jesteś wyczynowym sportowcem (gdybyś był, wiedziałbyś co robić), więc twój trening musi sprawiać, że będziesz chciał na niego wracać.

3. Różnorodność

Powiedzmy, że kochasz biegać i twoim celem jest zrobienie kolejnej życiówki albo porwanie się na maraton. Czy poprawisz swoje wyniki biegowe samym bieganiem? Trochę tak. Ale jeśli poważnie myślisz o robieniu postępów, musisz modyfikować i różnicować swoje plany treningowe. Postaw na treningi siły biegowej, stabilizacji oraz mobility. Tylko kompleksowe działania są w stanie przynosić spektakularne rezultaty. To samo dotyczy każdej innej dyscypliny.

4. Modyfikacje

Nie nastawiaj się, że raz rozpisany plan treningowy będzie zawsze działał świetnie. Pamiętaj, że z czasem twój organizm przyzwyczaja się do danego wysiłku. Prędzej czy później nastąpi moment, w którym będzie trzeba podnieść sobie poprzeczkę. Raz na kilka tygodni (ok 6-8 tygodni) zmieniaj plan. Zwiększaj intensywność, dodawaj nowe ćwiczenia, obciążenie itp.Bylebyś nie przesadzał. Za dużo i za szybko – nigdy nie kończy się dobrze.

5. Zawsze łącz trening z mądrze dobranym systemem żywienia

Jak jeść? Zdrowo to za mało. Jeśli chcesz podejść do tematu profesjonalnie, warto by było w pierwszej kolejności zrobić kompleksowe badania. Żywienie i suplementacja zawsze w pierwszej kolejności mają służyć twojemu zdrowiu. W dalszej perspektywie poprawie wyników sportowych oraz tych związanych z wyglądem sylwetki. Chcesz ćwiczyć i harować do bólu, ale wieczorem wcinać paczki? To się nie uda.

IMG_7335

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa ciasteczek w celu dostarczania najwyższej jakości usług dostosowanych do Państwa potrzeb. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek spowoduje ich zapisanie w Państwa przeglądarce. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close