NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

INSTAGRAM

Instagram has returned invalid data.
PicsArt_09-21-01.50.32
Kiedy na kardio?
20 Październik, 2016 / • Kategorie: 0

Przed śniadaniem czy jednak po? Wieczorem czy może przed pracą? Kiedy jest idealna pora na trening typu kardio?

To temat znany  szeroko poruszany. Jednak w środowisku trenerskim każdy ma trochę inne zdanie na ten temat. Zwykle pytanie zadawane jest w kontekście biegania, ale przecież trening typu kardio to także rower, rolki, nordic walking, maszyna eliptyczna, wiosłowanie, stepper, pływanie, marsz lub inne ćwiczenia, podczas których tętno podnosi się, ale mimo tego mogą być kontynuowane przez dłuższy czas.

Po co kardio? No cóż większość twierdzi, że to najlepsza metoda spalania kalorii. Nie jest to do końca prawda. Są bowiem lepsze metody, ale o tym w innym tekście. Z całą pewnością trening tego typu ma jednak wiele zalet. Są to między innymi: przyśpieszenie metabolizmu, poprawa kondycji oraz wytrzymałości, przyśpieszony proces spalania tkanki tłuszczowej podczas trwania samego wysiłku, poprawa pracy serca i całego układu krwionośnego, a także zwiększenie pojemności płuc itd.

A teraz do rzeczy. Kiedy na to kardio?

Idealną porą na trening aerobowy jest czas kiedy masz dużo energii, wypoczęty umysł i odczuwasz silną motywację do działania. Zdziwiony? No właśnie. Według mnie inne kryteria mają znacznie mniejsze znaczenie. Jeśli chcesz biegać rano i dobrze czujesz się na czczo? Biegaj na czczo. Pamiętaj jednak wówczas, by zjeść węglowodanową kolację. W przeciwnym razie, zamiast tłuszczu możesz spalać tkankę mięśniową. Jeśli wiesz, że wieczorem nie masz zbyt dużo energii i często wtedy odpuszczasz, tym bardziej trenuj rano. Jeśli jednak wolisz pospać, a wychodząc z pracy czujesz, że potrzebujesz się rozruszać po całym dniu spędzonym na krześle, śmiało wal na trening.

Można się spierać czy trenowanie przed pierwszym posiłkiem rzeczywiście przyśpiesza zmianę składu ciała z tygodnia na tydzień, ale aby mieć co do tego pewność, należało przeprowadzić długotrwałe badania. Jedno jest jednak pewne – jeśli trenujesz przed śniadaniem, musisz pamiętać, że trening nie może być zbyt intensywny. Umiarkowane tempo nie podnosi gwałtownie zapotrzebowania na energię, wobec czego ryzyko utraty mięśni będzie niewielkie. Takie rozwiązanie, może wręcz stymulować szybsze spalanie tkanki tłuszczowej.

Podsumowując? Pora na trening ma najmniejsze znaczenie. Jeśli chcesz gubić zbędne kilogramy skup się na regularnych  dobrze zbilansowanych posiłkach i pilnuj tego, by ćwiczyć systematycznie (najlepiej 3 razy w tygodniu).

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *