NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

INSTAGRAM

Instagram has returned invalid data.
Regeneracja po ciężkim treningu.
10 Czerwiec, 2018 / • Kategorie: 0

Pierwszą i podstawową rzeczą o jaką należy zadbać po intensywnych sesjach treningowych jest jak najszybsze przełączenie działania naszego układu nerwowego z pobudzenia na uspakajanie. Czyli nie dodawanie sobie ruchu w postaci zejścia z tętna ,tylko ułożenie się na podłodze z nogami uniesionymi powyżej poziomu serca i regulowanie pracy oddechu w celu jak najszybszego włączenia parasympatycznego układu nerwowego.  Daje nam to głównie przestawienie funkcji ciała na odpoczynek i regenerację dzięki czemu szybciej będziemy mobilizować wszystkie układy do naprawy uszkodzeń powstałych podczas intensywnej pracy mięśni, uspokoimy rytm pracy serca oraz damy możliwość do unormowania pracy układu nerwowego.

Dodatkowo musimy zadbać o odpowiednią regenerację z drugiej strony czyli tej bardziej organicznej – odpowiednia ilość bogato odżywczego pożywienia o odpowiedniej kaloryczności oraz zawartości białek, węglowodanów oraz tłuszczy będzie tutaj podstawą. Patrząc na to, że po intensywnym wysiłku bardzo dużo krwi z naszego krwioobiegu znajduje się w mięśniach nie w okolicach układu trawiennego – musimy zwrócić uwagę na to w jakiej formie będziemy spożywać nasz regeneracyjny posiłek po treningowy – najlepiej jeśli będzie on płynny lub półpłynny co znacząco ułatwi jego trawienie i wchłanianie oraz nie powinien on zawierać dużej ilości tłuszczy ani błonnika co będzie spowalniało procesy trawienia i przyswajania wartości odżywczych.  Po intensywnej pracy nasze ciało musi mieć odpowiednią ilość przekaźników żeby jak najszybciej rozprowadzać informacje oraz składniki odżywcze po całym obwodzie zatem należy zadbać jeszcze o prawidłowe nawodnienie ponieważ już 1% ubytek masy ciała na skutek utraty wody będzie powodował spowolnienie wszystkich procesów biochemicznych.

Ostatnią rzeczą na którą należy zwrócić uwagę to bardzo deficytowy towar w tych czasach czyli sen – odpowiednia długość oraz jakość snu po intensywnym treningu to gwarancja możliwości na następny dzień oraz inwestycja we włożony wcześniej wysiłek ponieważ bez w pełni poprowadzonego procesu regeneracyjnego nie mamy co liczyć na szybki progres w treningach- tak już to jest poukładane.

Jakub Mauricz

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *