NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

INSTAGRAM

Instagram has returned invalid data.
PicsArt_07-16-07.06.15
Spalaj tłuszcz bez głodówki
6 Październik, 2016 / • Kategorie: 0

Świat oszalał na punkcie bycia FIT. I świetnie. Ale mimo wielu artykułów i kampanii edukujących mnóstwo osób chce chudnąć natychmiast i najlepiej w 5 minut. W celu uzyskania tego efektu sięgają po gotowe recepty polecane przez koleżankę X lub Y, której udało się szybko zgubić zbędne kilogramy. Zwykle są to niestety diety cud, czyli inaczej głodówki. Uwierzcie mi – są lepsze i zdrowsze sposoby na odchudzanie!

No dobra – ustalmy coś. Żeby chudnąć, potrzebny jest ujemny bilans kaloryczny. To się zgadza, nie urwałam się z choinki. Czy oznacza to, że mamy obcinać kilokalorie nagle po 70%? Nie! Istnieje bowiem wiele sposobów na wytworzenie ujemnego bilansu kalorycznego – albo za pomocą dobrego planu żywieniowego albo rzecz jasna aktywnością. Chcecie dobrej rady? Nie róbcie tego tak drastycznie. Jeśli ćwiczycie, najlepiej jest połączyć obie te metody. Kształtowanie mięśni, a dzięki temu zwiększenie zapotrzebowania na energię (czytajcie przyśpieszenie metabolizmu) poprzez ćwiczenia przynosi znacznie lepsze efekty niż tzw. głodówki.

Znam mnóstwo osób, które chcą schudnąć na restrykcyjnej diecie, ale ruszają się oni mało albo wcale. Prawda jest jednak taka, że to odpowiednio dobrany trening wzmacnia mięśnie, zwiększa siłę, kształtuje ciało i stymuluje metabolizm. Zatem wniosek mógłby nasuwać się sam – jemy tyle samo, ale dzięki ćwiczeniom i tak spalamy więcej. Jest to prawdą. Skoro mamy aktywną, sprawną maszynę do spalania w postaci naszego ciała, to teraz pozostaje nam dostarczyć jej odpowiedniego paliwa. Nie wystarczy więc jeść jak dawniej (w końcu taki tryb sprawił, że przytyliśmy). Nawyki żywieniowe należy zmienić raz na zawsze – na zdrowe. Dzięki temu możemy jeść z przyjemnością całkiem normalne porcje, cieszyć się przy tym świetnym samopoczuciem, ładnymi włosami i skórą, a także nie narażać się na tak obecnie popularne choroby tarczycy czy insulinoodporność.

Jedzenie ma dostarczać energii, składników odżywczych i materiałów budulcowych, a także podkręcać przemianę materii. Do ideału potrzeba nam jeszcze odpowiedniego rodzaju aktywności fizycznej. Polecam więc łączyć rozsądnie trening siłowy, kardio i interwały (oczywiście wraz ze zdrowym jadłospisem). Uwierzcie mi, że dopiero to zdziała prawdziwe cuda.

PS Byłam ostatnio u kosmetyczki. Leżę odprężona aż do momentu, w którym słyszę jak mówi o nowej diecie siostry – diecie pod tytułem 800 kcal. Same owoce i warzywa. Koniec z moim relaksem, bo na hasło dieta 800 czy 1000 kcal trafia mnie szlag.

 

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *