NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

INSTAGRAM

Instagram has returned invalid data.
PicsArt_09-21-01.06.42
Stanik sportowy ma znaczenie

Jesteś kobietą? Ćwiczysz? Te dwa warunki wystarczą, byś zawsze pamiętała o zakładaniu dobrze dobranego stanika sportowego.

Ten widok na szczęście jest coraz rzadszy, ale jednak wciąż jest. Dotyczy zwykle kobiet, które po przerwie wracają do treningów. Nie czepiam się tego w co dziewczyny są ubrane. Nie każdy musi mieć na treningu sportowy set z najnowszej kolekcji znanych marek. Ale ustalmy coś – każda kobieta, niezależnie od tego, czy jej biust ma rozmiar A czy F, musi nosić na treningu sportowy stanik! Bez dwóch zdań. I nawet nie zamierzam na ten temat dyskutować. W tym tekście apeluję do was drogie panie, byście o tym nie zapominały. To sprawa prawie tak samo ważna jak wykonywanie ćwiczeń poprawnie pod względem technicznym.

O co ja się czepiam?

Umówmy się! Nawet najwygodniejszy codzienny stanik nie zastąpi tego sportowego. Podczas treningu pocicie się intensywnie, co sprawia, że ciało staje się wilgotne. Koronki i fiszbiny podrażniają skórę, nie wspominając o tym, że nie są uszyte z odpowiednich materiałów odprowadzających wilgoć ze skóry. Mało tego. Budowa zwykłego stanika zdecydowanie nie jest w stanie utrzymać biustu w ryzach. Niezależnie od tego czy biegacie, chodzicie na fitness czy jogę. Ćwiczenia oraz pozycje do góry nogami sprawiają, że biust narażony jest na wstrząsy i częste zmiany pozycji. Niestety wiąże się to z rozciągnięciem więzadeł Coopera (to one między innym odpowiadają za utrzymanie piersi na swoim miejscu). Należy pamiętać, że piersi zbudowane są z tkanki tłuszczowej i gruczołowej, nie ma w nich mięśni. Sprężystość zapewnia im napięta skóra oraz wspomniane więzadła Coopera. Aby biust był dłużej jędrny, dobrze dobrany stanik będzie podstawą.

Jak go dobrać?

  • Jeśli macie większy biust zwróćcie uwagę na szerokie, regulowane ramiączka;
  • Zmierzcie obwód pod biustem (bez zaniżania);
  • Stanik sportowy nie powinien mieć niewygodnego zapięcia na plecach (sprzączka będzie przeszkadzała przy ćwiczeniach wykonywanych na plecach);
  • Aby ustalić rozmiar miseczki, warto skorzystać z porad brafitterki (serio okazuje się zwykle, że mamy więcej niż myślałyśmy) lub z dostępnych na wielu stronach tabel;
  • Przymierzajcie biustonosze na nagie ciało i sprawdzajcie jak zachowuje się przy ruchu i czy dobrze trzyma piersi podczas np. podskoków
  • Uwaga:
    Stanik nie może być za mały! Jeśli ramiączka uciekają, a biustonosz jest za ciasny, może to deformować piersi i ramiona, a także powodować migreny (z powodu ucisku na mięsień trapezowy). Najczęstszym błędem jest kupowanie zbyt małej miseczki przy zbyt dużym obwodzie.

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa ciasteczek w celu dostarczania najwyższej jakości usług dostosowanych do Państwa potrzeb. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek spowoduje ich zapisanie w Państwa przeglądarce. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close