NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

INSTAGRAM

Instagram has returned invalid data.
bigos2
Czerwiec pachnie treningiem
2 Czerwiec, 2017 / • Kategorie: 0

Idealny czas na trening? Teraz! Lepszego już nie będzie. Jak znaleźć w sobie motywację i jej nie stracić oraz czemu warto poćwiczyć w plenerze?

Dobry trening nie oznacza, że masz spędzać na nim 2-3 godziny. Wystarczy odpowiednio intensywne 40-45 minut. Teraz, gdy pogoda zaczyna robić się coraz lepsza nie masz już żadnych wymówek przed bieganiem. Poza tym plener to doskonałe miejsce na treningi aerobowe. Możesz iść pobiegać, na rower albo na rolki. Jeśli chcesz schudnąć, wykonuj je trzy razy w tygodniu. Możesz zmieniać intensywność treningu. Marzysz, by znaleźć w sobie motywację i zrobić formę do lata? Mam dla ciebie kilka przydatnych porad.

  1. Wiosną zaczynasz ćwiczyć? Świetnie! Nie zapomnij jednak że wszystkie zmiany, jakie dzieją się na zewnątrz, muszą być poprzedzone zmianami wewnątrz ciała. Bo tu wszystko się zaczyna. Kiedy jesz niezdrowo, to żadne, nawet najcięższe ćwiczenia, nie pomogą odpowiednio nakręcić metabolizmu. Bo żeby szybko spalać, organizm musi dostawać porządną dawkę energii w postaci węglowodanów złożonych, białek i tłuszczy nienasyconych (wszystko to systematycznie i najlepiej o stałych porach). A nie cukrów i tłuszczy nasyconych. 
  2. Aby wykonać intensywny, ciekawy trening, wcale nie trzeba korzystać z bogato wyposażonych w nowoczesny sprzęt klubów fitness. Taki trening można wykonać na przykład w plenerze, wykorzystując np. taśmy TRX. 
  3. Odstaw (najlepiej na zawsze) słodkie soki, nektary i gazowane napoje. W ten sposób dostarczysz organizmowi mnóstwo cukru, substancji konserwujących, barwników i sztucznych aromatów. No i kalorii oczywiście. Tak, tak, czasami napoje są bardziej kaloryczne niż przekąska typu fast food. Twoje ciało najbardziej lubi wodę, a po długich i intensywnych treningach napoje izotoniczne. 
  4. Zgodnie z zaleceniami dietetyków powinno się pić od 1,5 do 2l wody na dobę. Jeśli prowadzisz aktywny tryb życia – jeszcze więcej! Bo podczas intensywnych treningów tylko w ciągu jednej godziny możesz stracić aż trzy litry wody, dlatego podczas treningu pij co kilkanaście minut, nawet wtedy, gdy nie odczuwasz pragnienia. 
  5. Chcesz schudnąć? Więcej ruchu! Korzystaj z roweru, dużo spaceruj, a jeżeli mieszkasz w bloku, zacznij korzystać ze schodów.Ćwiczenia wykonuj z dużą intensywnością i poświęcaj na nie maksymalnie jedną godzinę jednorazowo. Wrzuć do swojego programu interwały i trening obwodowy. 
  6. Ćwicz w grupie! Towarzystwo innych osób działa bardzo motywująco. Często grupy tworzą swego rodzaju wspólnotę, zaprzyjaźniają się także w życiu prywatnym i wspierają. Najpierw wspólnicy niedoli, a potem pasjonaci. 
  7. Aby nie stracić motywacji ustal porę treningu i dopasuj ją do siebie. Jeśli nie należysz do rannych ptaszków, bez dobrej samodyscypliny może być ciężko wytrwać we wstawaniu o 5.00 czy 6.00 rano. Ale innym będzie to odpowiadało. Teraz dzień jest długi i o 6 rano jest już jasno.

 

 

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *