NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

INSTAGRAM

Instagram has returned invalid data.
Wyskacz figurę!
10 Lipiec, 2017 / • Kategorie: 0

Pewnie kojarzysz ją z czasami dzieciństwa. To wtedy sięgałaś po nią najczęściej. W dodatku można było bez uczucia zmęczenia skakać bez końca. Do skakanki warto jednak wrócić. To mała maszyna to wyrobienia świetnej formy!

Nie żartuję. Naprawdę warto rozważyć wprowadzenie jej do swojego programu treningowego. Skacząc na skakance możesz spalić nawet 300-400 kcal w ciągu zaledwie 30 minut! Jest to wysiłek typu cardio, dzięki czemu poprawia wydolność serca i pozytywnie wpływa na kondycję. Dodatkowo regularna aktywność z odpowiednią intensywnością pomoże wyrzeźbić mięśnie nóg (szczególnie łydek), ale także pośladków, ramion oraz brzucha. Skakanka poprawi koordynacji ruchową oraz szybkość – nie od dzisiaj wiadomo, że często wykorzystują ją bokserzy. I naprawdę nie robią tego bez powodu.

Przed rozpoczęciem treningu należy jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach: przede wszystkim o odpowiednej rozgrzewce ze szczególnym zwróceniem uwagi na stawy skokowe, kolana, nadgarstki oraz ramiona. Aby uniknąć kontuzji lub przeciążenia stawów starajmy się wybierać podłoże, które nie jest zbyt twarde. Pomocne będzie tutaj także amortyzujące obuwie. Przy skakaniu warto zwrócić uwagę na właściwą technikę, czyli: wciągnięty brzuch, wyprostowane plecy, łokcie trzymane blisko ciała, dłonie natomiast skierowane do zewnątrz.
Dodatkową zaletą skakanki jest jej niezbyt wygórowana, jak na gadżety treningowe, cena oraz lekkość, dzięki czemu możesz ją zabrać ze sobą praktycznie wszędzie.

Przeciwwskazaniem jest otyłość, nadwaga oraz problemy ze stawami – również z kręgosłupem.

 

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *