20180323_171149
Szymon Nowakowski – kulturystyka
22 Maj, 2018 / • Kategorie:
0

Kilka słów o mnie:

Nazywam się Szymon Nowakowski, w tym roku wybije mi 26 wiosen. Od prawie 4 lat ćwiczę na siłowni, a w tym roku po raz pierwszy sprawdziłem swoje siły w kulturystyce klasycznej. Oprócz „zajawki” na punkcie siłowni uwielbiam terrarystykę w szczególności ptaszniki.

Od czego zaczęła się Twoja przygoda ze sportem? Jak wyglądały Twoje początki?

Ze sportem jestem związany od najmłodszych lat. Zawsze uwielbiałem biegać, w 3 klasie podstawówki zapisałem się na karate kyokushin, które ćwiczyłem przez 11 lat. Początki na siłowni nie były straszne, ponieważ dzięki karate byłem już nauczony dyscypliny i zawziętości treningowej. Jedyne co mnie ograniczało to lekka nieśmiałość. Dużo czasu minęło zanim zacząłem poprawnie wykonywać ćwiczenia bez stresu przed tym, że oceniają mnie inni ćwiczący.

Dlaczego postawiłeś właśnie na ten sport?

Całe życie byłem bardzo chudy, co mi nie odpowiadało. Pomyślałem, że siłownia to idealne miejsce do zbudowania masy mięśniowej. Z czasem stało się to moją pasją i postanowiłem zostać kulturystą o ciele niczym „grecki Bóg”.

Co w sporcie daje Ci największą satysfakcję, co największą frajdę?

Pokonywanie swoich ograniczeń jest jednym z najlepszych doświadczeń. Zarówno dawniej w karate byłem mega szczęśliwy widząc progres w rozciągnięciu lub sile uderzenia, tak i teraz przy kulturystyce co roku bije siłowe rekordy życiowe. Przeglądając zdjęcia wstecz widzę jak bardzo się rozwinąłem przez dany rok i mam ubaw  z „satysfakcji”  jaką odczuwałem na swoim poprzednim poziomie.

Mógłbyś opisać swój trening? Ile czasu dziennie na niego poświęcasz?

Podczas treningu stawiam na intensywność, dlatego często stosuje serie łączone. Przerwy nie przekraczają 1 minuty, ale ciężar musi być na tyle ciężki, aby był dla mnie wyzwaniem. Czas trwania treningu zależy od partii, ale zazwyczaj starcza mi 45 min. Wyjątkiem jest dzień nóg, bo wtedy 1h to za mało. 😉 Oprócz treningu siłowego mam 3 sesje cardio po 30 min.

Jak często ćwiczysz?

Aktualnie ćwiczę 4 razy w tygodniu, aczkolwiek preferuje 5 dni treningowych.

Jakie są Twoje plany sportowe na najbliższy czas?

Do końca tego roku buduję masę mięśniową, aby w przyszłym roku zaprezentować nową, lepszą sylwetkę na scenie.

Co poradziłbyś osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem i mówią: „To nie dla mnie! Nie dam rady!”?

Zaciśnij zęby i walcz! Człowiek to leniwe „zwierzę”, dlatego głowa podpowiada Ci abyś się wycofał, gdy robisz coś ciężkiego lub niekomfortowego. Z treningu na trening wszystko będzie łatwiejsze, a efekty będą widoczne i satysfakcjonujące! Najlepiej nagrywaj filmik i zdjęcia, aby mieć porównanie tego co było i jest. Pamiętaj czas i tak zleci ale od Ciebie zależy czy będziesz leżał w łóżku, czy może poczynisz krok na przód ku lepszej sylwetce!

Jak wygląda strój do ćwiczeń?

Nic wyszukanego:

  • krótkie spodenki
  • tank top/t-shirt.
  • wygodne buty z płaską podeszwą.

 

Jakich przedmiotów/gadżetów nie może zabraknąć podczas Twojego treningu?

Zawsze mam butelkę wody i tylko to jest właściwie niezbędne. W dni, w które trenuję plecy stosuję dodatkowo paski treningowe, aby odciążyć przedramiona i móc się bardziej skupić na plecach.

Co daje Ci sport?

Chwile zapomnienia o całym świecie, miejsce gdzie nic się nie liczy i mogę skupić się na sobie, a wszelkie problem zostawić za drzwiami.

Czy sport to Twój sposób na życie?

Jeżeli chodzi o główne źródło dochodów to niestety nie, aczkolwiek dążę do tego aby tak się stało. Ale nie wyobrażam sobie życia, bez aktywności fizycznej. J

Co Cię mobilizuje?

Fakt, że czas i tak zleci a siedząc w domu nic nie zmienię.

Masz swoje ulubione hasło motywacyjne?

Jedyne Twoje ograniczenia to tylko te, które sam sobie narzuciłeś”.

Co pomaga Ci utrzymać odpowiednią dietę?

Doświadczenie związane z tym, jakie postępy zrobiłem gdy zacząłem utrzymywać zdrową dietę.

Najtrudniejsze wyzwanie związane ze sportem to…

Zmywanie naczyń po gotowaniu posiłków na cały dzień. J

Jak dbasz o formę poza sezonem?

Staram się nie dostarczać ogromnych ilości cukrów prostych, a odstępstwa od diety ograniczyć do 1-2 razy w tygodniu.

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa ciasteczek w celu dostarczania najwyższej jakości usług dostosowanych do Państwa potrzeb. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek spowoduje ich zapisanie w Państwa przeglądarce. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close