NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

INSTAGRAM

Instagram has returned invalid data.
Przechwytywanie
Agata – CrossFit
18 Październik, 2017 / • Kategorie: 0

Agata – Tam, gdzie nie ma walki, tam nie ma siły.

Kilka słów o mnie:

Cześć jestem Agata mam 23 lata. Obecnie studiuję na Uniwersytecie Opolskim Biotechnologię. Moją pasją jest sport i zdrowe odżywianie. Lubię eksperymentować w kuchni, do tego nakłonił mnie mój narzeczony.

Od czego zaczęła się Twoja przygoda ze sportem?

Moja przygoda ze sportem zaczęła się już w dzieciństwie. Będąc mała dziewczynką nie potrafiłam znaleźć dla siebie miejsca, wszędzie było mnie pełno. W szkole podstawowej jak i w gimnazjum jeździłam na różne zawody sportowe. W liceum nie wyglądało to już tak pięknie ponieważ żadna z moich koleżanek nie była zainteresowana grą podczas zajęć wf-u. Idąc na studia chciałam zacząć nowy rozdział w życiu, lecz ciągle czegoś mi brakowało. Zapisałam się więc na zajęcia w fitness clubie. Co miesiąc chodziłam na coś innego, aż trafiłam na CrossFit w którym się zakochałam.

17200398_1405760466140815_543879537_o

Jak wyglądały Twoje początki? Było ciężko?

Nie miałam takiej kondycji, więc oczywiście szybciej się męczyłam. Wiedziałam, że jak odpuszczę to znowu znajdę się kilka kroków dalej i moja kondycja nie „urośnie”.

Dlaczego postawiłaś właśnie na ten sport? Co jest w nim takiego czego nie ma innym sportach?

W CrossFicie pokochałam to, że mogłam zawsze zobaczyć inną wersję siebie. Każdy trening różnił się od poprzedniego. Było to dla mnie dużym wyzwaniem dlatego tak chętnie wracałam na salę. Zawszę mogłam rywalizować z innymi jak i z samą sobą.

Jak długo ćwiczysz?

CrossFit ćwiczyłam 2 lata. Kontuzja kolana nie pozwoliła mi na kontynuacje. Lecz teraz nadal ćwiczę i daje mi to bardzo duża radość.

Z jaką częstotliwością trenujesz?

Obecnie w każdej wolnej chwili robię trening. Czy to siłowy, czy cardio wszystko daje mi tyle samo szczęścia. We wszystkim widzę siebie. Oczywiście nie ćwiczę codziennie. Minimum jeden dzień mam regenerujący.

17269287_1405774352806093_176429508_o

Jakie jest Twoje motto życiowe?

Nigdy nie rezygnuj z osiągnięcia celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie.

Tam, gdzie nie ma walki, tam nie ma siły.

Co w sporcie daje Ci największa satysfakcję? A co największa frajdę?

W sporcie najbardziej podoba mi się pokonywanie swoich barier. Każdy trening jest inny, ponieważ każdego dnia inaczej się czuję. Raz jestem pełna energii, na drugi dzień nie mam siły ani chęci wyjść z łóżka, ale tak czy siak robię trening. Nie zawsze robię tyle samo powtórzeń z tym samym obciążeniem.

Mogłabyś opisać swój trening?

Każdy trening zaczynam od rozgrzewki to jest podstawa. Reszta za każdym razem jest inna. Nie lubię monotonnych treningów dlatego też bardzo wzbogacam to co robię chociażby taśmami. Często w moim treningu jest TABATA oraz INTERWAŁ. Gdy jest ciepło nie obejdzie się bez treningu na świeżym powietrzu. Często zabieram matę do ogródka i ćwiczę. Każdy trening kończę rozciąganiem. Zazwyczaj na macie, ale przynajmniej raz w tygodniu staram się używać rollera.

Co sprawia Ci najwięcej trudności w tej dyscyplinie?

Największą trudnością są i były ręce. Zawsze nie chciałam stać na rękach, robić pompki, czy też podciągać się na drążku, bo bałam się że nie dam rady. Mój trener zawsze powtarzał mi, że kto jak nie ja. W chwili obecnej jest dużo lepiej ale nadal mam z tym problem.

Czy oprócz sportu wiodącego uprawiasz również inne sporty? Jeśli tak to jakie?

Na chwilę obecną nie mam wiodącego sportu. Uwielbiam być w ruchu. Chodzę na siłownię, skacze na trampolinie, ćwiczę w domu z różnych płyn DVD, robię też treningi na taśmach/gumach, czasami nawet zdarza mi się ćwiczyć jogę. Kocham aktywność fizyczną więc czerpię radość z każdego sportu.

Jak wygląda Twoja dieta?

Moja dieta jest bardzo różnorodna. Kocham wszelakie kasze, które czasami zastępuje makaronami pełnoziarnistymi. Nie wyobrażam sobie życia baz owoców, warzyw i orzechów. Lubie robić zdrowe ciasta, batoniki, puddingi, budynie czy też kisiele. Piję bardzo dużo wody, gdy jest już lato wszędzie gdzie tylko idę zabieram ze sobą wodę. W mojej kuchni nie ma monotonii.

Ile Kcal spalasz podczas jednego treningu?

Nie umiem powiedzieć. Wszystko zależy jaki trening robię.

Jak zmotywowałabyś osobę, która nie lubi ćwiczeń fizycznych, aby wstała z kanapy i zaczęła się ruszać?

Jest to bardzo trudne, ale udało mi się już zmotywować parę koleżanek. Zawsze widziały jaka jestem szczęśliwa i pełna energii, pytały jak zacząć, co mają robić. Więc chętnie im pomogłam. W wyborze ćwiczeń na sam początek. Zawszę tylko słyszałam jak dobrze się czują ćwicząc.

Jakie są Twoje plany sportowe na najbliższy czas?

Chcę zacząć biegać. Wiem że może być ciężko ze względu na moje kolano, ale wiem że będzie warto.

Co poradziłbyś osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem i mówią To nie dla mnie! Nie dam rady! ?

Sport jest dla każdego. Nie wszyscy muszą ćwiczyć na siłowni czy też biegać. Może akurat Ty odnajdziesz siebie podczas zajęć zumby czy jakiś innych zajęć tanecznych. Warto spróbować.

Gdzie ćwiczysz? Dlaczego właśnie tam?

Ćwiczę zazwyczaj w domu, ponieważ lubię ćwiczyć do swojej muzyki na własnym sprzęcie. Również w ciepłe dni ćwiczę na dworze przed domem, uwielbiam ćwiczyć na świeżym powietrzu. Często wybieram także siłownie, dlatego że nie mam w domu wszystkich potrzebnych maszyn i nie lubię ograniczać się do tych samych ćwiczeń.

Jak rozpocząć przygodę ze sportem ?

Po prostu zacząć. Początki zawsze są trudne, ale później jest tylko satysfakcja.

Chcesz bliżej poznać Agatę, odwiedź jej Instagram

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa ciasteczek w celu dostarczania najwyższej jakości usług dostosowanych do Państwa potrzeb. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek spowoduje ich zapisanie w Państwa przeglądarce. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close