Agata Krzywka – Bungee Workout
15 Listopad, 2018 / • Kategorie: 0

Hej, to ja Agata Krzywka, łącze kreowanie przestrzeni z kształtowaniem sylwetki i budowaniem wydolności. Nie potrafię angażować się w nic, co nie ma wydźwięku kreatywnego. Bez względu na to czy projektuję biurowiec dla znanej korporacji czy też szukam sposobu wzmocnienia fragmentu mojego korpusu mięśniowego bez pasji i pełnego zaangażowania nie jestem w stanie osiągnąć pełnej satysfakcji. Ciągle szukam inspiracji. W moim codziennym kalendarzu nie ma miejsca na nudę. Wspólnie z córką i mężem poznaję świat starając się czerpać ciekawe idee, energię oraz pozytywne emocje z różnorodności. Sportowo na co dzień rozwijam dość nową dyscyplinę jaką jest Bungee Workout. Szkolę instruktorów, sprzedaję sprzęt i rozwijam tę innowacyjną formę ćwiczeń. Ponadto jestem instruktorem akrobatyki i gimnastyki.

To wszystko brzmi bardzo ciekawie, ale powiedz nam jak wyglądały Twoje początki?

Ze sportem związana jestem od najmłodszych lat. Zawsze byłam osobą nader aktywną, co przez osoby ze sportem związane było szybko wychwytywane. Już w czasach przedszkolnych przezywano mnie „gumisia”- ze względu na elastyczne predyspozycje mojego ciała, jednak przygodę zaczęłam w szkole podstawowej, gdzie docenili moją szybkość, giętkość i wytrzymałość.  Kilka lat treningów lekkoatletycznych oraz gimnastycznych sprawiło, że nie potrafiłam i nie potrafię wyobrazić sobie życia bez aktywności fizycznej.

Moje wolne chwile zawsze spędzałam aktywnie: jazda konna, jazda na nartach oraz nartach wodnych, na rolkach, bądź wspinaczka po okolicznych drzewach- ciągle aktywna, ciągle w poszukiwaniu nowych wyzwań.

Później przyszedł czas na taniec. Brałam udział w musicalach i… niestety moją sportową karierę przerwał wypadek. 

Dlaczego postawiłaś właśnie na ten sport?

Wypadek samochodowy sprawił, że nie mogłam rozwijać się dalej w dziedzinie akrobatyczno-gimnastycznej i musicalowej. Przez lata szukałam sportu, który pomógłby mi wrócić do tzw. Formy – wzmacniałby gorset mięśniowy, nie obciążając tym samym stawów i pozwoliłby mi wrócić do tego co kocham.

Robiłam dużo ćwiczeń izometrycznych, wiele treningów na piłkach, czy bosu by wzmocnić powypadkowy kręgosłup oraz poprawić stabilność stawów. Bywały wzloty oraz upadki zdrowotne i dopiero wyjazd do Azji zmienił moje życie o 180 stopni. To tam przeżyłam pierwsze loty na Bungee Workout. Wbrew pozorom jest to bardzo ciężki trening, który wzmacnia mięśnie głębokie, dodatkowo dając niesamowity fun.

Dzięki Bungee Workout mogłam wrócić do treningów akrobatycznych i normalnego, aktywnego funkcjonowania.

Co w sporcie daje Ci największą satysfakcję?

Pokonywanie swoich własnych barier, przesuwanie granic możliwości, no i oczywiście adrenalina.

Jak wygląda Twój trening?

Trening Bungee Workout jest bardzo złożony. Moje przygotowania to szereg treningów z różnych dziedzin. W większości jest to trening oparty na pracy z ciężarem własnego ciała i wysokiej intensywności ćwiczeń.

Moja wybuchowa mieszanka to: Trening Kalisteniczny, akrobatyka, gimnastyka, stretching, zumba, mobility, yoga, tajski boks, jazda konna, jazda szybka na rolkach oraz mniej systematycznie tradycyjny trening HIIT czy flexible steel. Uwielbiam też nowe wyzwania i jestem otwarta na nowe formy aktywności.

Jak często ćwiczysz?

Aktywność wykazuję codziennie, choć w treningach systematycznych uczestniczę  5-6 razy w tygodniu. Przy czym na jeden trening przeznaczam minimum 2 godziny.

Jakie są Twoje plany sportowe na najbliższy czas?

Rozwijanie Bungee Workout, sprowadzenie z Indonezji tajników Fly High Yoga.

Co poradziłabyś osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem?

Każdy jest w stanie odnaleźć w sporcie spełnienie i radość z fantastycznego samopoczucia. Nie jest prawdą jednak twierdzenie, że jeżeli chcemy to możemy sprawdzić się w każdej dyscyplinie. Predyspozycje fizyczne zazwyczaj określają ścieżkę naszego rozwoju sportowego. Jeżeli obierzemy niewłaściwy kierunek, to frustracja nie pozwoli podjąć nam wysiłku prowadzącego do celu. Człowiek nie jest w stanie odnieść sukcesu, jeżeli droga do celu wydaje się nie mieć realnego kształtu. Tak więc pomyśl co lubisz robić w odniesieniu do aktywności fizycznej i rób to starając się każdego dnia być lepszy. Nie musisz tańczyć zumby, grać w piłkę czy biegać na bieżni. Lubisz przyrodę – to wsiadaj na rower, wskakuj do basenu i nie szukaj wymówek w pogodzie, drobnych niedyspozycjach, braku sprzętowym.  Dasz radę.

Jak wygląda strój do ćwiczeń?

Jak chyba każda kobieta trenowanie czegokolwiek zaczynam od skompletowania stroju – to jakoś tak mocniej nas kobiety motywuje do działania. 😊 I oczywiście pojawia się doskonały pretekst na zrobienie jakiś bezwzględnie koniecznych zakupów! Mówiąc serio do Bungee Workout strój musi być bardzo wygodny i elastyczny. Do treningów używamy specjalistyczne spodenki ochronne, które niwelują obtarcia odzieży oraz poprawiają komfort trenującego. Ważne jest,  jak w każdym sporcie, odpowiednie obuwie z miękką podeszwą. Wprawdzie w Azji ćwiczy się na boso, ale wątpię by te zwyczaje udało się wprowadzić na rynek Europejski. 

Jakich przedmiotów/gadżetów nie może zabraknąć podczas Twojego treningu?

Najważniejszy jest sufit, bądź konstrukcja stalowa. J Do czegoś muszę podczepić moje gadżety. Nie może zabraknąć liny Bungee Workout oraz wygodnej uprzęży. Ważna jest też duża ilość wody w zasięgu ręki. 🙂

Co daje Ci sport?

Siłę, energię, determinację i to co najważniejsze – wspaniały nastrój. Trenując zapominam o codziennych problemach, mierzę się tylko ze swoimi słabościami, a gdy tylko złamię kolejną barierę cieszę się jak dziecko. Każdy kolejny krok naprzód to niesamowita satysfakcja.

Skąd czerpiesz energię?

Oczywiście energia powstaje w trakcie aktywności fizycznej. Wyzwolenie potencjału jest zarówno ścieżką, jak i celem ćwiczeń. Tak jak każdy z nas mam chwile, w których mały wewnętrzny leniuch wydaje się przejmować stery nad moimi decyzjami. W takim jednak przypadku staram się zwizualizować to jak fantastycznie będę się czuła po zakończeniu ćwiczeń, myślę o olbrzymich ilościach endorfin i poczuciu zwycięstwa nad słabościami. Idę na trening, a uzyskane odczucia są tak fantastyczne, że nigdy ich wizualizacja nie jest w stanie odzwierciedlić rzeczywistości.

Ćwiczysz sama czy uczysz też innych?

Aby uczyć innych trzeba ciągle doskonalić swoje umiejętności. Uczę innych, widzę jak cieszą się poprawą kondycji, sylwetki. Niesamowitą radość sprawia mi praca z dziećmi. Ich radość i determinacja są całkowicie autentyczne. Jeżeli sport sprawia im przyjemność potrafią oddać mu całe serce. Uczestnictwo w takim procesie to największa satysfakcja dla instruktora.

Co sprawia Ci największą radość?

Radność mojej rodzinki. Kieliszek doskonałego Amarone. Podróże. No i tak jak chyba u każdej kobiety: dyspersja pomiędzy wiekiem metrykalnym, a wiekiem metabolicznym organizmu to największa nagroda za podejmowany wysiłek.

Czy sport to Twój sposób na życie?

Sport to nie sposób na życie – to trwały, niezwykle ważny, wręcz nieodzowny element codzienności. Dzięki niemu mam energię na kreowanie rzeczywistości, uzyskuje balans w codziennym życiu, inspiruję córkę do zdrowego stylu życia. A do tego ten zachwyt w oczach mojego męża… cóż bezsprzecznie sport eliminuje rutynę w związku i pozwala czerpać z niego więcej i więcej.

Największa zaleta uprawiania sportu to….

Możliwość inspirowania innych do podejmowania aktywności sportowej. Współpraca z ludźmi, którzy w życiu kierują się pasją i samorozwojem. Fantastyczne samopoczucie. Pozytywne emocje. Poznanie samego siebie.

Czy interesujesz się innymi dyscyplinami sportu, poza Twoją?

Wszystkie powietrzno-gimnastyczne dyscypliny są w moim spektrum zainteresowania. Ale przede wszystkim uwielbiam podróże i tym samym testowanie lokalnych form aktywności.

Co Cię mobilizuje?

Złe samopoczucie, słaby nastrój, problemy – w takich sytuacjach wiem, że muszę osiągnąć pełen reset, którego osiągnięcie gwarantuje szczególnie trudny i hiper intensywny trening. Ostatnio przed daleką wyprawą poszłam na siłownię, by zresetować się przed podróżą i mimo chęci zrobienia rutynowej rozgrzewki i delikatnego rozciągania mój trening zwieńczony został cieknącym z czoła potem, tym razem to nie były ambicje, a problemy… problemy z przyswojeniem informacji na mój temat (wprawdzie kwestia hejtu dotyczy każdego kto coś robi, wychodzi przed szereg, ale impuls emocji czasem powoduje reakcje).

Masz swoje ulubione hasło motywacyjne?

Oj mam ich wiele… Uwielbiam buddyjskie aforyzmy i to nie z tego powodu, że obecnie przeżywamy modę na medytację, jogę i mądrości Dalekiego Wschodu, ale ich prostotę i trafność.

Co pomaga Ci utrzymać odpowiednią dietę?

Intensywny trening nie jest możliwy bez nawiązania dialogu z organizmem. Nigdy nie stosowałam żadnej diety. Wsłuchuje się w potrzeby organizmu i staram się je zaspokoić. Uwielbiam dobrą kuchnię opierającą się na doskonałych produktach. Gdy byłam w ciąży wyjechaliśmy z mężem do Omanu. Pewnego dnia poczułam okrutny apetyt na mięso homara, krewetki oraz ryby. Gdy później skonfrontowałam daty z rozwojem prenatalnym naszej córeczki okazał się, że apetyt na owoce morza pojawił się dokładnie w chwili szczególnie intensywnego rozwoju mózgu dziecka i wynikających z tego powodu potrzeb dietetycznych. Takich przykładów mogłabym podać dziesiątki.

Jakie jest Twoje największe osiągnięcie?

Każdy dzień przynosi osiągnięcia, trzeba umieć je dostrzegać i czerpać z nich siłę do działania. Uśmiech dziecka po treningu, gratulacje po zakończeniu dużej inwestycji, dobre recenzje książki czy programu telewizyjnego. Czy można je porównywać, bądź oceniać które jest mniej lub bardziej ważne? Zdecydowanie nie. Nie należy opierać oceny sukcesu na opiniach innych. Trzeba wierzyć w siebie, nie oglądać się wstecz i pokonywać bariery.

 

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa ciasteczek w celu dostarczania najwyższej jakości usług dostosowanych do Państwa potrzeb. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek spowoduje ich zapisanie w Państwa przeglądarce. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close