Angelika i Jakub – Fit.Para
29 Październik, 2017 / • Kategorie: 0

Angelika i Jakub – Wszystko zaczyna się w głowie, a niemożliwe nie istnieje 

Jesteśmy parą od ponad dwóch lat, stworzyliśmy instabloga pod nazwą Fit.para, aby mobilizować siebie oraz innych do działania, do zmiany diety i nawyków żywieniowych. Chcemy pokazać, że zdrowe jedzenie nie musi być nudne i niesmaczne. bo może być kolorowe i pyszne, a zarazem poprawiać funkcjonowanie naszego organizmu. Łączy nas nie tylko miłość do siebie, ale też pasja do zdrowego odżywiania, sportu, fotografii i podróży.

Od czego zaczęła się Wasza przygoda ze sportem?
Aktywni sportowo jesteśmy praktycznie od zawsze. Wcześniej ćwiczyliśmy dość nieregularnie, ale odkąd jesteśmy razem to nawzajem zaczęliśmy się pilnować, by trenować systematycznie. Ale dopiero od minionych wakacji tak naprawdę zaczęliśmy trzymać dyscyplinę treningów.

Jak wyglądały Wasze początki? Było ciężko?
Początki jak we wszystkim są ciężkie. „Krew, pot i łzy”, myśl że nie dam rady, sporo wyrzeczeń. Najtrudniejsze jednak było i jest trzymanie dyscypliny, aby codziennie trenować, bez żadnych wymówek.

Dlaczego postawiliście właśnie na ten sport…? Co jest w nim takiego czego nie ma innym sportach?
Przy bieganiu na orbitreku angażujemy 90 procent wszystkich mięśni, a zbędny tłuszcz szybko się spala i powoli przekształca się w tkankę mięśniową. Poprawia się wydolność układu krążenia całego organizmu oraz poprawia się kondycja.

Jak długo ćwiczycie?
Systematycznie ćwiczymy od minionych wakacji, wcześniej trenowaliśmy sporadycznie. Zawsze wykręcaliśmy się, że nie mamy czasu na trening, albo nam się nie chce. Teraz w naszym słowniku nie ma określenia „nie chce mi się”.

Z jaką częstotliwością trenujecie?
Trenujemy tak często jak tylko czas pozwala. Staramy się trenować codziennie.

Jakie jest Wasze motto życiowe?
Wszystko zaczyna się w głowie, a niemożliwe nie istnieje 

 Co w sporcie daje Wam największa satysfakcję? A co największa frajdę?
Największą satysfakcją podczas wysiłku jest pokonywanie samego siebie i kryzysów, które przychodzą podczas treningu, a także wyrzucenie złych emocji i pozbycie się stresu.

Jak wygląda Wasz swój trening?
Trening rozpoczynamy 15 minutową rozgrzewką, potem część właściwa (bieganie), na koniec treningu rozciąganie. W tygodniu zazwyczaj trenujemy przez 45 min. Ok. godziny 18, natomiast w weekendy trenujemy 60 min. Ok. godz 15.

Co sprawia Wam najwięcej  trudności w tej dyscyplinie?
Największa trudność to walka z samym sobą, aby dać z siebie wszystko i przezwyciężać kryzysy podczas treningów.

Czy oprócz sportu wiodącego uprawiacie również inne sporty? Jeśli tak to jakie?
Nie ograniczamy się do jednego sportu, chodzimy z kijkami nordic walking, od wiosny dużo jeździmy na rowerach, a czasami gramy również w tenisa.

Ile Kcal spalacie podczas jednego treningu?
Ok 700 kcal

Jak zmotywowalibyście osobę, która nie lubi ćwiczeń fizycznych, aby wstała z kanapy i zaczęła się ruszać?
Wysiłek fizyczny dotlenia mózg przez co jesteśmy bardziej kreatywni, mamy lepsze samopoczucie, więcej energii oraz lepszy i zdrowszy wygląd. 

fit.parai

Jakie są Wasze plany sportowe na najbliższy czas?
Wytrwać w postanowieniu, że przez 2017 r. razem przebiegniemy na orbitrekach dystans 10.000 km.

Co poradziłybyście osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem i mówią „To nie dla mnie! Nie dam rady!”?
Sport jest dla wszystkich, nie ważne ile mamy lat i jaką kondycję. Zacząć można zawsze, trzeba tylko uwierzyć w siebie, I dążyć do sukcesu, wymarzonej figury, czy zdrowszego organizmu.

Gdzie ćwiczycie? Dlaczego właśnie tam?
Razem chociaż osobno trenujemy w domu, w ciszy i spokoju gdzie nie mamy określonego czasu na ćwiczenie i możemy trenować o różnych porach dnia. Wspieramy się przez Skype, bo nie mieszkamy razem. Motywujemy się wtedy, że „dasz radę, jeszcze tylko kilka kilometrów, czy minut do końca”. Za każdym razem zapisujemy nasze wyniki.

Jak rozpocząć przygodę ze sportem ?
Nie można od razu „rzucać się na głęboka wodę”, wstać z kanapy i przebiec maratonu. Trzeba stopniowo powiększać obciążenie dla organizmu, aby przez przetrenowanie szybko się nie zniechęcić do sportu.

Przechwytywanie

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa ciasteczek w celu dostarczania najwyższej jakości usług dostosowanych do Państwa potrzeb. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek spowoduje ich zapisanie w Państwa przeglądarce. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close