NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

INSTAGRAM

Instagram has returned invalid data.
Zdjęcia: Dorota Dabińska-Frydrych
Ilona Brusiło – energetyczna, aktywna mama
27 Wrzesień, 2017 / • Kategorie: 0

Kilka słów o nas:

Mamy ruszamy to team, nad którym pieczę trzymają Ilona Brusiło – trener i Aleksandra Sulej-Dąbrowska dietetyk. Wspólnie tworzymy społeczność aktywnych mam. Zachęcamy kobiety do zmiany nawyków żywieniowych oraz wprowadzenia aktywności fizycznej, jako nieodłącznego elementu życiowej rutyny. Aby nie być gołosłownym, obie jesteśmy zakochane w sporcie. Regularnie trenujemy, dbamy o dietę całej naszej rodziny, a swoje możliwości i formę sprawdzamy na zawodach, w których czynnie bierzemy udział – z sukcesami. J Każdego dnia uskrzydlamy mamy. Dajemy im mocny podmuch wiatru w plecy i staramy się, by szybowały wysoko. W tym roku uskrzydlono też nas. Zostałyśmy nagrodzone Fitness Motywatorem w kategorii Workout Team w plebiscycie Fitness Motywatory 2017.

Od czego zaczęła się Twoja przygoda ze sportem? Jak wyglądały Twoje początki? Było ciężko?

Aktywność fizyczna towarzyszyła nam od zawsze. Nie oznacza to, że byłyśmy związane ze sportem zawodowo. Dbałyśmy jednak o to, by nasz duch czuł się komfortowo w naszym ciele. Potem nadeszła nowa era. Era macierzyństwa. Kiedy urodziłyśmy dzieci (nasze latorośle są rówieśnikami) szukałyśmy odskoczni od rodzicielskiej rutyny: pieluch, zupek, papek, smoczków i czapeczek zakrywających uszy. Wolną przestrzeń dawał nam sport. Wtedy poczułyśmy tę moc i dorzuciłyśmy mocno do pieca. Ćwiczenia zamieniły się w jednostki treningowe. Wpadłyśmy w rutynę treningu, a ona wymusiła zmianę nawyków żywieniowych. Nasz nowy styl życia bardzo zaintrygował nasze koleżanki. To zmotywowało nas do działania. Ola zaczęła kształcić się w kierunku diety, Ilona skupiła się na trenerstwie. Od kilku lat poszerzamy swoje kwalifikacje. W międzyczasie powstał nasz portal, FP Mamy Ruszamy i aktywna grupa na FB Fit Mamy Ruszamy. Motywujemy również na Instagramie – Ilona i Ola. 🙂

Dlaczego postawiłyście właśnie na ten sport? Co jest w nim takiego czego nie ma innym sportach?

Sport był dla nas ucieczką od rzeczywistości. To była forma naszego odreagowania nieprzespanych nocy, ząbkowania, matczynych frustracji. Gdy było nam źle, zakładałyśmy buty i bez względu na pogodę czy porę dnia nabijałyśmy kilometry lub przerzucałyśmy żelastwo na siłowni tak długo, aż w głowie było czysto. Najczęściej biegamy. Wybrałyśmy tę formę aktywności jako wiodącą, gdyż na początku jest ona najprostszą i najłatwiejszą formą ruchu. Nie znaczy to, że tylko biegamy. Staramy się być multi. Pokazujemy, że aby dobrze i szybko biegać trzeba czegoś więcej niż tylko przewracania nogami do przodu. Trenujemy na siłowni, trochę pływamy, jeździmy na rowerze, usprawniamy ciało na wojskowych torach przeszkód, ćwiczymy też w domowym zaciszu. Pokazujemy mamom, że mają wiele opcji. Mogą wpaść do nas na trening biegowy, na zajęcia grupowe na matach, wzmacnianie, mobilizacja, albo jeśli wolą zapraszamy je na trening z przeszkodami lub siłowy.

Jak opisałabyś bieganie osobie, która nigdy nie uprawiała tego typu sportu regularnie?

Wyobraź sobie, że jesteś strasznie głodna/y, a daleko przed tobą jest stół, ugina się on od pyszności, których nawet na pełnym baku nie potrafisz sobie odmówić. Masz 2 minuty, aby przemieścić się do tego właśnie stołu. Ta czynność, którą wykonujesz, od momentu kiedy zobaczysz stół, do momentu, kiedy wkładasz do ust pierwszy smakołyk to było właśnie bieganie. A teraz wyobraź sobie, że spacerujesz po lesie, odwracasz głowę, a za tobą biegnie ogromny niedźwiedź. Ta czynność, którą prawdopodobnie wykonasz, kiedy zorientujesz się, że ten dzikus ma na ciebie chrapkę to sprint. Trochę bardziej intensywna forma biegania J

Co w sporcie daje Ci największa satysfakcję? Co największa frajdę?

Sport to ciężka praca, wymaga konsekwencji, uporu i postawienia sobie celu. Osiągnięcie celu zawsze daje satysfakcję, podbija pewność siebie i motywuje do dalszego działania. Dla nas sport ma również wymiar społeczny. Czujemy się spełnione, kiedy dzięki nam, ktoś zaczyna się ruszać. Cieszy nas to, że chce robić to pod naszym okiem i szalenie cieszą nas jego efekty. Powód do dumy dają nam nasze dzieci, które mimo kilku lat mają sporą świadomość żywieniową i są aktywne ruchowo. Ten moment, gdy zdobywają kolejny medal, powoduje, że chce nam się jeszcze bardziej.

Mogłabyś opisać swój trening?

To nie takie proste. Pracujemy na planach treningowych, które mają za zadanie przygotować nas do osiągnięcia celu. Są one indywidualne i bardzo sprecyzowane. W naszym planie główną aktywnością jest bieganie, które wspierają treningi na siłowni oraz jednostki uzupełniające, które mają za zadanie wzmocnić, uelastycznić i chronić nasze ciało przed kontuzjami.

Jakie są Wasze plany sportowe na najbliższy czas?        

Mamy za sobą wiele. Od kilku lat startujemy regularnie w biegach na dystansie od 5 km do ultramaratonów oraz w biegach przeszkodowych. W tym sezonie Ola postanowiła spróbować swoich sił w Nordic Walking. Ja zostałam przy bieganiu. Ten sezon poświęcam przede wszystkim biegom płaskim, jednak z tyłu głowy kuszą mnie biegi przeszkodowe. W tym roku zdobyłam klasyfikację do Mistrzostw Europy w OCR, w serii Elite, jednak musiałam z nich zrezygnować, bo klasyfikacja nijak miała się do wcześniej postawionych sobie celów. Nie mniej jednak został niedosyt i może by tak za rok?

Co poradziłbyś osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem i mówią „To nie dla mnie! Nie dam rady!”?

Jeśli nie spróbujesz to się nie przekonasz. Jeśli jednak nie wiesz jak się za to zabrać to zacznij współpracę z trenerem. On zadba o to byś dał/a radę i byś się nie zniechęcił/a. Krok po kroku doprowadzi Cię do celu. Jeśli nie masz odwagi uwierzyć w siebie, przyjdź do nas, my w Ciebie uwierzymy. Ba, dostaniesz od nas nawet skrzydła w prezencie. 🙂

Czy strój do ćwiczeń trzeba specjalnie dobierać?

Prawda jest taka, że jak chcesz trenować to dasz radę bez pełnej szafy i szuflady gadżetów. Zadbaj po prostu o to, by było Ci wygodnie. Kiedy Twoje treningi będą bardziej zaawansowane to prawdopodobnie pojawi się też zapotrzebowanie na bardziej profesjonalną odzież i akcesoria treningowe dedykowane dyscyplinie, którą wybierzesz. Na wszystko jednak przyjdzie pora. Żaden gadżet nie zastąpi motywacji i ciężkiej pracy.

Co daje Wam ćwiczenie?

Trening daje nam wolność. Tak, to nasz czas. Tylko nasz. Czas, którym nie musimy się z nikim dzielić. To taki nasz mały życiowy egoizm. Trening pozwala nam się zdystansować do rzeczywistości. Uczy pokory, ale też podnosi nasze wewnętrzne poczucie wartości. Trening to potężna nauka samodyscypliny, określania priorytetów i zarządzania własnym czasem.

Skąd czerpiecie energię?                         

Energię dają nam inni ludzie. Każdego dnia spotykamy ogromną ilość fantastycznych ludzi. Od podobnych do nas sportowych freaków, którzy napędzają nas samym faktem, że są, po szare myszki, które do działania nakręcamy my, a ich sukces jest dla nas potężnym strzałem pozytywnych emocji.

Ćwiczysz sama? Czy uczysz też innych? Co wtedy czujesz?

Swoje własne treningi wykonujemy solo. Staramy się na nich maksymalnie skoncentrować. Ale prowadzimy też sporo grup treningowych, do których każdy może dołączyć. Pracujemy też personalnie z naszymi podopiecznymi. Co ciekawe, w roku szkolnym jesteśmy nauczycielkami. J Wykładamy na kierunkach Trener personalny i Dietetyk w jednej z warszawskich szkół policealnych.

Co sprawia Wam największą radość?

Jeśli chodzi o największą radość życia to chyba najważniejsze jest to, że mamy wspaniałe rodziny. Stoją za nami murem nasi kochający mężowie, mamy dzieciaki, mamy nawet psy. J Póki co wszyscy jesteśmy zdrowi i oby tak zostało.

Czy sport to Wasz sposób na życie?

Kiedyś sport był miłym dodatkiem do życia, potem pasją, a teraz jest pasją połączoną z zarabianiem pieniędzy. Mamy zatem najfajnieszą robotę na świecie.

Największa zaleta uprawiania sportu to….?

Ciężko wybrać jedną zaletę, jest ich całe mnóstwo:

– przynależność do społeczności, która uwielbia robić to co my
– fantastyczni ludzie, ciekawe znajomości

– zgrabna pupa, zrobiona przy okazji
– bodziec do racjonalnej i zbilansowanej diety
– większa pewność siebie
– większa atrakcyjność na rynku pracy oraz w oczach płci przeciwnej
– umiejętność zarządzania czasem

5 miejsc, które polecacie:

  1. Stadion Warszawskiego AWFu
  2. Ośrodek Sprawności Fizycznej WAT
  3. Grupa na FB Fit Mamy Ruszamy
  4. Portal www.mamyruszamy.pl

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa ciasteczek w celu dostarczania najwyższej jakości usług dostosowanych do Państwa potrzeb. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek spowoduje ich zapisanie w Państwa przeglądarce. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close