kettle
Marcin Gąsiński – miłośnik sportu i zdrowej kuchni
31 Październik, 2018 / • Kategorie: 0

Cześć! Nazywam się Marcin Gąsiński. Jestem trenerem i miłośnikiem zdrowej kuchni. Kocham sport w każdym wydaniu i sam czynnie go uprawiam. Specjalizuję się w treningu siłowym i tym zajmuję się zawodowo. Regularnie trenując dbam o odpowiednie odżywianie i tutaj pojawia się moja druga pasja – gotowanie, gdzie najlepiej odnajduję się w tworzeniu zdrowych deserów.

 Jak narodziła się Twoja miłość do sportu?

Pierwszy raz wybrałem się na siłownię kiedy jeszcze byłem w gimnazjum. Nie byłem typem sportowca, a główną motywacją były efekty wizualne i chęć spodobania się dziewczynom. J Razem z kolegami ćwiczyliśmy jednym planem treningowym od lokalnego trenera kierując się zasadą „im więcej tym lepiej”.  Na siłownię chodziłem z ogromną chęcią i szybko „wkręciłem” się w trening z obciążeniem, ale gorzej było ze zmianą odżywiania co – jak już teraz wiem –  jest bardzo ważnym elementem. Chciałem sam nauczyć się gotować aby móc jeść w taki sposób jaki zaplanowałem.  Z czasem moja świadomość treningowa zdecydowanie wzrosła i w kuchni również szło mi o wiele lepiej więc zarówno trening, jak i moja dieta weszły na wyższy poziom. Tak jest do dziś, mądrze trenuje, a wolny czas lubię wykorzystywać w kuchni. J

 Dlaczego ostatecznie wybrałeś siłownię?

Trening siłowy jest podstawą, która przekłada się na sprawne funkcjonowanie całego organizmu i lepsze wyniki w innych dyscyplinach. Jeśli pływasz, jeździsz na rowerze czy biegasz to odpowiednio zaplanowane ćwiczenia z obciążeniem z pewnością przyczynią się do poprawy wyników. Sam widzę, że siła i świadomość własnego ciała, którą osiągnąłem dzięki treningowi siłowemu, bardzo przekłada się na inne uprawiane przeze mnie aktywności.

 Co w sporcie najbardziej Cię satysfakcjonuje?

Największą satysfakcję daje mi uczucie dobrze wykonanej pracy oraz widoczny efekt treningu. Poprawa wyników siłowych, wzmocnienie słabszych punktów czy poprawienie sylwetki powodują, że jestem bardzo zmotywowany i chcę robić to dalej. Każdy trening daje mi frajdę, szczególnie kiedy mogę go zrobić z kimś, kto kocha ten sport tak samo jak ja. Są również dni kiedy mocny trening po prostu pozwala mi wyładować negatywne emocje. J

 Mógłbyś powiedzieć nam coś więcej o swoim treningu?

Mój tydzień treningowy to 4 jednostki treningu siłowego, na których wykonuję ćwiczenia z obciążeniem na wszystkie partie ciała. Bazuję głównie na ćwiczeniach wielostawowych i wolnych ciężarach. Oprócz treningów siłowych włączam 2 dodatkowe jednostki treningowe w postaci dłuższej jazdy na rowerze, biegania lub pływania.  Łącznie wykonuję 6 treningów w tygodniu.

 

Jakie są Twoje plany sportowe na najbliższy czas?

Najważniejsze dla mnie to stale się rozwijać zarówno jako trener, jak i sportowiec. Poza tym w roku 2019 chcę wystartować w swoim pierwszym triathlonie. Może to będzie jednorazowa próba, a może bardzo mi się spodoba i zwiążę się z tą dyscypliną na dłużej, czas pokaże. J

 Co poradziłbyś osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem?

Uważam, że znalezienie odpowiedniej aktywności dla siebie to klucz do sukcesu i polubienia tego co robimy. Nie wyobrażam sobie aby codziennie zmuszać się do robienia czegoś, co nie do końca mi odpowiada. Jeśli nie siłownia to może pływanie, tenis czy sporty walki.  Jest mnóstwo dyscyplin więc każdy znajdzie coś dla siebie, warto zatem spróbować wielu aktywności i wybrać taką, która nam się spodoba. Można w ten sposób znaleźć pasję na całe życie.

 Czy strój do ćwiczeń musi być szczególnie dobrany?

Zdarzało się, że robiłem trening w samych spodenkach na plaży przy 30 stopniach, a także w grubych ubraniach na śniegu przy -20*C. Nie ma reguły i każdy strój, w którym czujemy się komfortowo jest dobry. Na co dzień, kiedy ćwiczę na siłowni, są to buty ze stabilną podeszwą, krótkie spodenki i t-shirt.

 Jakich przedmiotów/gadżetów nie może zabraknąć podczas Twojego treningu?

Bardzo ważna jest dla mnie dobra muzyka w trakcie treningu więc bezprzewodowe słuchawki są nieodłącznym elementem i sprawdzają się u mnie idealnie.  Zawsze na treningu jest ze mną również woda ze szczyptą soli himalajskiej oraz magnezja, którą smaruje się dłonie żeby mieć pewniejszy chwyt.

 Co daje Ci sport?

Dobre samopoczucie, sprawnie funkcjonujący organizm oraz możliwość poznania ludzi, którzy tak samo jak ja kochają to robić.

 Skąd czerpiesz energię?

Myślę, że moja energia wynika z dużej ilości spożywanej kawy, którą bardzo lubię. J Oprócz kawy, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, otaczają mnie ludzie, którzy lubią działać i się rozwijać. W ogromnym stopniu to oni powodują, że mam dużo energii do działania.

 Ćwiczysz sam/a? Czy uczysz też innych? Co wtedy czujesz?

Jestem trenerem więc moja praca polega głównie na uczeniu i prowadzeniu innych. Efekty moich podopiecznych są dla mnie największą motywacją i cieszą mnie bardziej niż moje własne osiągnięcia. Jednym słowem – czuję dumę! J

Czy sport to Twój sposób na życie?

Zdecydowanie tak, nie wyobrażam sobie aby w moim życiu nie było miejsca na sport.

 Jaka jest największa zaleta uprawiania sportu?

Dobra kondycja przekładająca się na wiele innych sfer życia. Lepsza efektywność w pracy czy większa sprawność w codziennych obowiązkach to zalety, które może odczuć każda osoba uprawiająca sport.

Czy interesujesz się innymi dyscyplinami sportu, poza Twoją?

Oczywiście! Kitesurfing, wakeboard, snowboard, kolarstwo szosowe oraz pływanie.

Co pomaga Ci utrzymać odpowiednią dietę?

To, że sam o nią dbam i lubię gotować więc przygotowywanie smacznych i ciekawych posiłków nie stanowi dla mnie problemu. Zdrowe odżywianie jest dla mnie codziennością więc mogę uznać je jako mój styl życia, a nie utrzymywanie diety. J

Jakie jest Twoje największe osiągnięcie?

Moim największym sportowym osiągnięciem jest przebiegnięcie pełnego dystansu maratonu.

Najtrudniejsze wyzwanie związane ze sportem?

Powrót do uprawianej dyscypliny po przebytej kontuzji. Sam miałem uraz dolnego odcinka kręgosłupa i wracając do treningu bardzo długo miałem w głowie barierę do wykonywania ćwiczeń, które wcześniej nie stanowiły dla mnie problemu.

Jak dbasz o formę poza sezonem?

Nie dzielę roku  na sezony, dbam o formę przez cały rok.

Chcecie bliżej poznać Marcina? 🙂 Odwiedźcie jego profile FB i IG!

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa ciasteczek w celu dostarczania najwyższej jakości usług dostosowanych do Państwa potrzeb. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek spowoduje ich zapisanie w Państwa przeglądarce. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close