NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

INSTAGRAM

Instagram has returned invalid data.
Paweł Byczuk – CrossFit
11 Wrzesień, 2017 / • Kategorie: 0

„Uśmiech rodzi uśmiech i pozytywnie wpływa zarówno na nas jak i na otoczenie.” – to motto Pawła, które dodaje mu energii każdego dnia. Może i Was zainspiruje do aktywnego trybu życia?

Kilka słów o mnie:

Cześć jestem Paweł. Prowadzę, bardzo aktywny tryb życia Jestem motywatorem, promotorem zdrowego życia oraz aktywności ruchowej, szczególnie u osób, które zaniedbały się w tym kierunku. Zawsze jestem uśmiechnięty i zarażam tym innych.

Od czego zaczęła się Twoja przygoda ze sportem? Początki były ciężkie?

Od małego dziecka, już nawet w przedszkolu, gdy wychodziliśmy na plac zabaw, organizowaliśmy nasze małe zawody w bieganiu. W czasie szkoły podstawowej, wszelkie podwórkowe gry zespołowe i nie tylko tj. piłka nożna, siatkówka czy chodzenie na rękach. W ostatniej klasie podstawówki kolega namówił mnie, abym wystartował w biegach na orientację. Oczywiście nic nie osiągnąłem, ale złapałem zajawkę na tą dyscyplinę. Początkowe treningi nie były ciężkie, a przynajmniej fakt, że każdy z nich był zupełnie inny pomagał je wykonać oraz zachęcić do kolejnego, po kilku latach zdobyłem Wicemistrzostwo Polski, a później reprezentowałem kraj na międzynarodowych zawodach. Niestety po 7 latach, lekka kontuzja, zmiana szkoły i kilka innych zdarzeń w moim życiu, spowodowało, ze musiałem zakończyć karierę biegacza. Po kilku latach odwiedziłem siłownie, zainteresowałem się „podwórkowym” bodybuildingiem, gdzie celem jest dobrze wyglądać i budzić respekt swoim ciałem, wśród innych. Wtedy też zobaczyłem pierwsze zajęcia z CrossFitu, w których się zakochałem. Gdy dowiedziałem się na czym polegają, jaki jest ich cel, zobaczyłem mistrzostwa świata, stwierdziłem to jest TO. Aktualnie, dodaje trochę elementów z kulturystki dla kosmetyki budowy ciała. 🙂

Dlaczego postawiłeś właśnie na ten sport? Co jest w nim wyjątkowego?

Przede wszystkim jest wszechstronny, rozwija każdą cechę motoryczną człowieka oraz umysł, pokonywanie barier, bicie kolejnych rekordów. Dlaczego ten sport? Bo można zostać własnym superbohaterem, potrafić przebiec dobrym tempem 10 km, wykonać kilkanaście przysiadów z ponad 100 kg sztangą, przejść 20 metrów na rękach czy wykonać Muscle Up na kółkach i najważniejsze: pogratulować lub nawet dopingować swoich rywali, pomimo tego, że dzięki temu dopingowi mogą ze mną wygrać. Nie można pominąć świetnego zjawiska, jakim jest community, czyli społeczeństwo, które wzajemnie się wspiera nie tylko na treningach, ale też w czasie wolnym czy w sprawach zawodowych.

Gdybyś miał wyjaśnić na czym polega i co to jest za sport osobie, która nigdy nie słyszała o tej aktywności fizycznej –  jakbyś ją opisał?

Sport CrossFit, to połączenie wielu dyscyplin sportowych, tj. dwubój olimpijski, gimnastyka, lekkoatletyka itp. Są trzy rodzaje treningów docelowych: wykonanie danego zestawu ćwiczeń w jak najkrótszym czasie (METCON), wykonanie danego zestawu ćwiczeń jak największa ilość razy w określonym czasie (AMRAP) oraz siłowy, wykonanie danego ćwiczenia z jak największym lub prawie maksymalnym obciążeniem. Wystarczy zobaczyć skrót np. z Crossfit Games, który w fajny i przystępny sposób zobrazuje na czym polega ten sport.

Co w sporcie daje Ci największa satysfakcję?

Rywalizacja z sobą samym, z własnymi słabościami, z przeciwnikiem czy partnerem treningowym. Ten stan gdzie po treningu nie chcesz i nie jesteś w stanie nic więcej zrobić tylko położyć się leżeć. 🙂 Zbicie piątki z partnerem lub rywalem. To że nie jesteś zły na kogoś innego, że wygrał, jeśli Ty pobiłeś swój rekord, to i tak wygrana jest Twoja. 🙂

Mógłbyś opisać swój trening?

Rozgrzewka/mobility – przygotowanie organizmu, mięśni i stawów do treningu.

Technika – czas na poprawę wykonywania ćwiczenia, najczęściej jest to ćwiczenie, z którym mamy największe problemy lub jest go dużo w docelowej części treningu.

Docelowa część treningu -METCON, AMRAP oraz siłowy, w zależności jak mamy zaprogramowany trening, może składać się tylko z jednego, ale też ze wszystkich rodzajów treningów.

Cool Down – wyciszenie organizmu poprzez jednostajny, wolny bieg. Tutaj można również dodać rozciąganie.

Jakie są Twoje plany sportowe na najbliższy czas?

Wrócić do swojej życiowej formy, lub nawet jeszcze ją poprawić! 🙂

Co poradziłbyś osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem i mówią „To nie dla mnie! Nie dam rady!”?

Jest dla każdego, kto nie ma poważniejszych problemów zdrowotnych, lub związanych z budowa anatomiczną ciała, chociaż w wielu przypadkach, przy odpowiednio dobranych treningach, możemy sprawić, że pokonamy nasze „przeciwwskazania” do aktywności fizycznej, co lepsze możemy sprawić, że staną się nawet naszą mocną stroną. Na pierwszym treningu robi się rozeznanie, co potrafimy, a nad czym będzie trzeba popracować, wtedy też odpowiednio programujemy i dopasowujemy (skalujemy) trening do możliwości ćwiczącego, aby mógł go wykonać maksymalnie efektywnie i co najważniejsze bezpiecznie.

Jak wygląda strój do ćwiczeń? Czy trzeba go specjalnie dobierać?

Dla osób początkujących, wystarczą zwykłe wygodne, sportowe buty, spodenki i koszulka. Wraz ze wzrostem zaawansowania ćwiczącego, będą pojawiać się (choć nie są konieczne) dodatkowe pary butów, przeznaczone, dla konkretnych treningów np. buty ciężarowe, oraz akcesoria tj. rękawiczki, opaski usztywniające czy pasy ciężarowe.

Co daje Ci ćwiczenie?

Radość, przyjemność, uczy zdrowych nawyków, pomaga stawiać mi czoła światu i móc go poznawać no i oczywiście, formę godną pozazdroszczenia. 🙂

Skąd czerpiesz energię?

Słyszałem to pytanie już setki razy i nigdy nie potrafiłem na nie odpowiedzieć. Może tu chodzi tylko o zwykły uśmiech. Uśmiech rodzi uśmiech, a jak dobrze wiemy ma on niezliczone pozytywne skutki. Wpływa zarówno na nas jak i na otoczenie.

Ćwiczysz sam? Czy uczysz też innych?

Ćwiczę sam, choć osobiście zdecydowanie wolę z kimś. Tak uczę też innych, od kilku lat jestem trenerem i instruktorem, kilku dziedzin sportów siłowych. Bardzo się cieszę, gdy podopieczni robią postępy, podnoszą większe ciężary, są w stanie wykonać dany trening szybciej, czy nauczyli się nowego trudniejszego ćwiczenia. Wtedy radość podopiecznego, jak i moja jest nie do opisania. Miło jest być wzorcem dla kogoś.

Co sprawia Ci największą radość?

Możliwość własnego rozwoju, uśmiechanie się, przebywanie wśród pozytywnych osób.

Czy sport to Twój sposób na życie?

Jak najbardziej, ale jest też rodzina i inne obowiązki.

Największa zaleta uprawiania sportu to…

Poprawa samopoczucia, zdrowia. Zmiana nastawienia do otaczającego nas świata. Możliwość rozwoju.

Dla kogo ten sport jest idealnym sportem?

Dla osób, które nie lubią się nudzić, lubią dać z siebie 200%. Ciągle chcą osiągać więcej i rozwijać swoje możliwości.

5 miejsc, które polecasz:

  • Crossfit ELEKTROMOC
  • Crossfit Wilanów
  • Place zabaw/street workout
  • Moja działka 🙂

A także każdą wolną przestrzeń, ponieważ w podbramkowych sytuacjach, można wykonać prowizoryczny trening na powierzchni 2×2 metrów.

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa ciasteczek w celu dostarczania najwyższej jakości usług dostosowanych do Państwa potrzeb. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek spowoduje ich zapisanie w Państwa przeglądarce. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close