NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

INSTAGRAM

Instagram has returned invalid data.
Robert Celiński – lekkoatletyka
29 Kwiecień, 2018 / • Kategorie: 0

Kilka słów o mnie: 

Nazywam się Robert Celiński jestem sportowcem, biegam już od bardzo dawna, moją pasją jest sport.  Jestem trenerem personalnym, pomagam amatorom, zawodnikom w przygotowaniach do wyzwań sportowych w powrocie do formy i pielęgnowaniu jej. W pracy łączę pasję i zamiłowanie do tego co lubię. Pomagam osobom indywidualnym, jak i grupom np. korporacyjnym.

Jak wyglądały Twoje początki? Było ciężko?

Można powiedzieć, że moja przygoda ze sportem zaczęła się już na podwórku. Jako mały chłopak lubiłem ruch i to mi sprawiało wielką frajdę, lubiłem od zawsze rywalizację z kolegami, to było i jest nadal bardzo silne i popycha mnie do tego by to kontynuować. Po pierwszych mistrzostwach województwa Siedleckiego Młodzików, które udało mi się wtedy wygrać na dystansie 2000 m, poszło jak „spłatka”, wzbudziłem zainteresowanie trenera klubu siedleckiego i od tego momentu wszystko nabrało lekkiego rozpędu. Jak we wszystkim co robimy są cięższe momenty. Grunt to nie poddawać się i dalej napierać do przodu, walczyć i zmierzać do realizacji celów. Rozwijać się, czerpiąc inspiracje od lepszych.

Dlaczego postawiłeś właśnie na ten sport?

Czemu lekkoatletyka? To wyniknęło w sposób naturalny, miejsce w którym się wychowywałem i dorastałem nie posiadało żadnej infrastruktury sportowej umożliwiającej rozwój w innych dyscyplinach sportowych. Bieganie było mniej wymagające, można to robić wszędzie, wystarczy chcieć.

Co w sporcie daje Ci największą satysfakcję? Co największą frajdę?

Satysfakcję daje mi poczucie dobrze wykonanej pracy, radość z tego co robię, przełamywanie własnych ograniczeń zarówno mentalnych, jak i fizycznych, ta radość, która temu towarzyszy. Cel sportowy, do którego dążę. Frajdę czerpię gdy osiągnę postawione przed sobą cele.

Mógłbyś opisać swój trening? Ile czasu dziennie na niego poświęcasz?

Trening mam zaplanowany wcześniej. To ile kilometrów i jakie jednostki treningowe wykonuję, zależy od czasu jaki pozostał do np. startów lub celu startowego. Klasycznie ujmując, budowanie  fundamentów, wzmacnianie ich i szlifowanie formy. Oprócz biegania jest mnóstwo ćwiczeń siłowych, wzmacniających, uzupełniających. Średni czas jaki poświęcam na trening wynosi od dwóch do czterech godzin dziennie.

Jak często ćwiczysz?

Ćwiczę codziennie, są to treningi mocniejsze, jak i mniej wyczerpujące. Z racji tego, że jestem trenerem muszę być gotowy do pokazania i wspólnego wykonywania ćwiczeń z podopiecznymi.

Jakie są Twoje plany sportowe na najbliższy czas?

Bardzo zależy mi na tym, aby odbudować formę po kontuzji i przygotować się do Mistrzostw  Świata Masters w Lekkiej Atletyce, które odbędą się w Hiszpanii- Malaga. Chce tam wystartować w pięciu konkurencjach. Na 800m, 1500m, 5000m, 10000m, biegu przełajowych na dystansie 8km i walczyć o medale.

Co poradziłbyś osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem i mówią: „To nie dla mnie! Nie dam rady!”?

Zawsze mówię, że dasz radę, wszystko zależy od twego nastawienia, wymazuj ze swego słownictwa takie negatywne słowa, myśl pozytywnie, zaczynaj od małych kroków. Nie od razu Rzym zbudowano, zrób ten pierwszy krok i słuchaj się tych doświadczonych. Nie ma czegoś takiego że nie mogę nie dam rady, a właśnie że dasz, stać cię na to, zrób to, walcz!

Jak wygląda strój do ćwiczeń?

Strój jaki mam na sobie zależy od  pory roku, jaka obecnie panuje.

Jakich przedmiotów/gadżetów nie może zabraknąć podczas Twojego treningu?

Staram się zabierać na trening taśmę gumową do rozciągania i wzmacniania, piłkę lub wałek do rolowania mięśni ora strój na zmianę. Nie może zabraknąć także napoju. 🙂

Co daje Ci sport?

Sport daje mi frajdę, radość, spełnienie, szczęście, poczucie tego że zrobiłem coś dobrego i fajnego dla siebie. To moja pasja, napędza mnie do dalszego działania na innych płaszczyznach życia.

Skąd czerpiesz energię?

Energię czerpię z tego  co jem. Dobrej jakości pokarm jest jak dobrej jakości paliwo dla samochodu. Produkty naturalne górą!

Ćwiczysz sam czy uczysz też innych?

Ćwiczę sam dla siebie, ale też dziele się wiedzą i doświadczeniem sportowym, trenerskim z innymi.  Jestem trenerem dla innych osób, które też mają cele sportowe. Dzieląc i wykorzystując zdobytą wiedzę i doświadczenie osobiste pozwalam czerpać swoistą codzienną radość, że w pracy łączę wiele aspektów życiowych i że to wszystko się wzajemnie uzupełnia.

Co sprawia Ci największą radość?

Radość daje osiągnięty cel, zrealizowane marzenie, walka i przezwyciężenie słabości. Poczucie spełnienia, jak też świadomość, że wykonałem kawał dobrej roboty.

Czy sport to Twój sposób na życie?

Tak, zdecydowanie i chciałbym, aby tak pozostało.

Największa zaleta uprawiania sportu to….?

Odpowiedzi na to pytanie jest zapewne tyle, ilu osobom się to pytanie zadaje. Dla mnie główne zalety to: dobre samopoczucie, optymizm, radość, emocje, dobre nastawienie do życia.

Czy interesujesz się innymi dyscyplinami sportu, poza Twoją?

Interesują mnie też inne dyscypliny sportu, pływanie, biegi narciarskie, tenis, triatlon, golf, skoki do wody oraz łyżwiarstwo szybkie.

Co Cię mobilizuje?

Cel, który chcę osiągnąć i radość, gdy ten cel osiągam.

Masz swoje ulubione hasło motywacyjne?

 „Dasz Radę”.

Co pomaga Ci utrzymać odpowiednią dietę?

Świadomość i wiedza jaką posiadam na temat odżywiania oraz wpływ dobrego odżywiania na wyniki sportowe.

Jakie jest Twoje największe osiągnięcie?

To, że nadal kontynuuję pasję sportową jest już dla mnie osiągnięciem. Pięciokrotne startowanie w Tenzing Hillary Everest Marathonie, wiele medali  mistrzostw  świata masters w lekkiej atletyce, dwa filmy, które zrealizowałem o pasji jaką posiadam: Chasing the Breath  i Run Camino.

Najtrudniejsze wyzwanie związane ze sportem to… kontynuacja tego co od zawsze mnie interesowało, droga realizacji i zmierzanie do celu sportowego, nie poddawanie się gdy tego celu się nie osiągnęło, nie spoczywanie na laurach tylko dalsze działanie.

Jak dbasz o formę poza sezonem?

Odpoczynek aktywny, jeśli nie biegam to staram się robić ćwiczenia wzmacniające, uzupełniające. Spacery i wycieczki piesze po górach, odnowa biologiczna.

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *