5 łatwych pomysłów na drugie śniadanie

5 ŁATWYCH POMYSŁÓW NA DRUGIE ŚNIADANIE
Drugie śniadanie to posiłek przez nas najczęściej bagatelizowany i omijany. W świetle najnowszych badań najkorzystniejsze jest rozłożenie ogólnej wartości energetycznej dziennego pożywienia na 5 posiłków:
I śniadanie zawierające 25% *
II śniadanie – 10%,
obiad – 30%,
podwieczorek – 15%
kolację – 20%

* całodobowa wartoś

energetyczna

Drugie śniadanie to po prostu niewielka przekąska zapewniająca organizmowi stały zastrzyk energii i stymulująca metabolizm. Jednak co jeść na drugie śniadanie, gdy nie ma czasu na jego przygotowanie? Poniżej kilka propozycji na szybkie w przygotowaniu, smaczne i zdrowe drugie śniadania.

Warzywna sałatka
Miks różnych sałat, małych pomidorków koktajlowych, sera mozzarella, oliwek, czerwonej papryki, a to wszystko doprawione sosem winegret i posypane ziarnami słonecznika lub dyni. Taka przekąska to oprócz niezbędnej i wartościowej porcji energii dla pochłoniętego pracą od rana mózgu, także uczta zmysłów dla podniebienia.

Marchewka i jabłko
Starta na tarce, na drobnych oczkach marchewka w połączeniu z tartym jabłkiem to banalne, jednak bardzo zdrowe i smaczne drugie śniadanie, które może stanowić jedną z pięciu zalecanych porcji warzyw i owoców, które powinniśmy spożywać w ciągu dnia. Marchewka dzięki zawartości beta-karotenu pozytywnie wpłynie na koloryt naszej skóry i pozwoli zachować na dłużej letnią opaleniznę.

Po prostu kanapka
Pełnoziarnista grahamka z liściem sałaty, plasterkiem chudej wędliny, pomidorem, ogórkiem i suszonymi figami, to sycący przedpołudniowy posiłek. Kanapka stanowi niewielki, ale pełnowartościowy posiłek, złożony z węglowodanów, białek i tłuszczy.

Sałatka z bakaliami
Porcje ulubionych warzyw (np. sałata, marchew, seler) połącz z rodzynkami i ulubionymi orzechami, dodaj łyżeczkę oliwy z oliwek. Taka sałatka to prawdziwa bomba witaminowa, do tego jest sycąca – zapewni energię aż do pory obiadowej.

Baton zbożowy w Twoim ulubionym smaku
Dobry wybór dla osób, które nie mają zbyt wiele czasu rano, a przed południem potrzebują zastrzyku energii. Pełnoziarnisty, zbożowy batonik z dodatkiem suszonych owoców, w naszym ulubionym smaku to zdecydowanie lepszy wybór i doskonała alternatywa dla pączków, czy słodkich drożdżowych bułek.

© 2019 Bakalland S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.