Najważniejszy posiłek dnia – śniadanie

Najważniejszy posiłek dnia – śniadanie

Gdy nie ma czasu na śniadanie
Śniadanie powinno dostarczyć ładunku energetycznego, witamin i składników odżywczych, umożliwiając rozpoczęcie dnia z poczuciem pełni sił. Wielu ludzi żyje w pośpiechu i nie ma zbyt wiele czasu rano, dlatego najlepsze dla nich będą posiłki, które nie wymagają długiego przygotowania, a mimo to są pełnowartościowe. Dla osób dbających o zdrowie idealne śniadanie to niskotłuszczowy posiłek, składający się z pełnoziarnistych produktów zbożowych z dodatkiem sezonowych owoców i bakalii.

Ważny wybór
Niedopuszczalne jest omijanie śniadań i zastępowanie ich kawą lub słodyczami. Drożdżówka, czy czekoladowy baton zaspokoją na chwilę głód, ale nie dostarczą wielu cennych składników odżywczych, tylko puste kalorie. Nie uciszą głodu na długo, wkrótce organizm znów będzie się domagał słodkiej przekąski. Zamiast szybkich węglowodanów ze słodkich produktów, warto wybrać produkty pełnoziarniste, pełne węglowodanów złożonych, które na długo dają poczucie sytości i zapewniają energię. To od nas zależy z jaką jej dawką rozpoczniemy dzień.

Śniadania dla zabieganych
Dla chcącego, nic trudnego. W bardzo łatwy sposób, w kilka minut można przygotować zdrowe śniadanie i mieć energię do działania na cały poranek. Jeśli nie wiecie od czego zacząć, poniżej kilka śniadaniowych inspiracji:
– płatki śniadaniowe zawierające niewiele cukru (lub bezcukrowe) z dodatkiem mleka, sezonowych owoców i ziaren (sezamu, słonecznika, dyni);
– smaczne, zdrowe i chrupiące musli z jogurtem naturalnym i bakaliami;
– owsianka na mleku roślinnym (np. owsiane, migdałowe, ryżowe) posypana suszonymi lub świeżymi sezonowymi owocami;
– sałatka ze świeżych owoców, ulubionych orzechów z dodatkiem jogurtu naturalnego;
– koktajl owocowy np. z borówek, malin, truskawek z kefirem, odrobiną miodu, łyżką otrębów owsianych i wiórkami kokosowymi.

© 2019 Bakalland S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.