Posiłki przedtreningowe – co jest najważniejsze i dlaczego baton BA! Protein to dobry wybór.

Mało osób zdaje sobie z tego sprawę, ale trening, to zawsze pewien stres dla organizmu. Aby efekty pracy szły w parze z naszym wyobrażeniem o zmianie wizualnej sylwetki, a także ze świetnym samopoczuciem, trzeba spójnie dostosować obciążenia wysiłkowe z dietą i suplementacją.

Podczas planowania posiłków przedtreningowych należy wziąć pod uwagę ilość białka, która pozwoli na kreowanie dłuższego oraz intensywniejszego wysiłku fizycznego. Białko w końcu stanowi nie tylko budulec dla naszej masy mięśniowej, ale także przyspiesza regenerację i zmniejsza uczucie bolesności mięśniowej, gdy trening był naprawdę bardzo intensywny. Stanowi ono również aktywator wielu enzymów, a także hormonów. Dla przykładu, jednym z najlepszym pomysłów stabilizacji gospodarki cukrowej – co często bywa zaburzone w przypadku cukrzycy lub insulinooporności – jest zwiększenie podaży białka. Badania niejednokrotnie wykazywały związek pomiędzy dostarczeniem większej ilości białka, a polepszeniem wrażliwości tkanek na działanie insuliny. Kolejnym benefitem jest również wzmożona aktywność IGF-1 – insulinopodobnego czynnika wzrostu, który gwarantuje większe korzyści z odbytego treningu, a także poprawia tempo budowy masy mięśniowej i siły!  

Bardzo ważnym elementem jest również paliwo dla naszych mięśni w postaci węglowodanów oraz tłuszczów – bez nich dłuższe prowadzenie wysiłku nie byłoby możliwe. W zależności od intensywności wysiłków, organizm może bardziej wykorzystywać tłuszcze (jogging, pływanie, jazda na rowerze – wszystko w formie rekreacji ruchowej), ale może także powodować zwiększone spalanie węglowodanów w postaci glikogenu w mięśniach, jeżeli wysiłki te należą do intensywnych – kolarstwo szosowe, triathlon, półmaraton, trening siłowy, crossfit, sporty walki, kalistenika i inne. Nie bójmy się więc pewnej ilości cukrów naturalnie występujących w źródłach żywności, ponieważ stanowią one paliwo, niezbędne do funkcjonowania całego ciała, a tym bardziej mięśni, podczas ciężkiego treningu.

Warto skierować się również w stronę adaptogenów, takich jak różeniec górski, czy żeń-szeń. Jak nazwa wskazuje, wspomagają one zachowanie ciała w równowadze w ramach adaptacji do danych zjawisk i trening, czy stres związany z pracą nie jest tu wyjątkiem. Różeniec posiada przede wszystkim właściwości regulujące gospodarkę cukrową, zmniejsza odczucie zmęczenia towarzyszące ciężkiej pracy umysłowej pod presją czasu, a także w ramach treningu! To niesamowite wsparcie dla zapracowanych i aktywnych jednocześnie! Żeń-szeń z kolei dodaje witalności, zwiększa poziom satysfakcji z życia i podnosi poziom energii, którą możecie teraz spożytkować do działania.

W batonikach BA! Protein znajdziecie wszystkie zalety adaptogenów, wysokiej jakości białko serwatkowe, a także energię z tłuszczów i węglowodanów, która wspomoże Twoje wysiłki na cały dzień! Niezależnie od tego co będziesz robił! Wszystkie te zalety znajdziesz w jednym produkcie!

Bakalland BA! Naturalnie dla aktywnych!

Jakub Mauricz

© 2019 Bakalland S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.