Weź bakalie na trening

Weź bakalie na trening

Do przeprowadzenia efektywnego treningu potrzebna jest odpowiednia dawka energii z pożywienia. Przed intensywnym wysiłkiem lepiej zrezygnować z ciężkostrawnych, tłustych czy wzdymających produktów. Najlepszym wyjściem jest zjedzenie na godzinę do dwóch przed długotrwałym i intensywnym treningiem lekkiej, małej objętościowo i bogatej w węglowodany (cukry proste) oraz witaminy przekąski, dzięki której glukoza we krwi osiągnie swój maksymalny poziom, co też poprawi wytrzymałość organizmu.

Aby mieć energię i zachować świetną kondycję, potrzeba wielu składników odżywczych, witamin i minerałów. Bakalie (suszone owoce, orzechy i ziarna i pestki) od wieków są traktowane jako nieodłączny element diety. Poleca się je w szczególności w okresach wzmożonego wysiłku, gdyż są świetnym źródłem energii. Na godzinę do dwóch przed wysiłkiem świetnie sprawdzi się garść suszonych moreli, rodzynek, kilka daktyli czy odżywczy batonik bakaliowy.

Jeśli korzystasz z ładnej pogody i intensywnie trenujesz, wzbogać swój jadłospis o rodzynki. Te niepozorne owoce, suszone winogrona, to bogate źródło witaminy B6, potasu, miedzi i manganu. Ten ostatni pierwiastek przyczynia się do utrzymania w dobrej formie układu kostnego, pomaga w prawidłowym tworzeniu tkanki łącznej oraz poprawia metabolizm, a witamina B6 dodatkowo zmniejsza uczucie zmęczenia oraz pomaga w utrzymaniu odpowiedniego poziomu odporności organizmu. Suszone owoce zawierają niewielkie ilości wody, co powoduje, że mają wysoką koncentrację składników odżywczych.)

© 2019 Bakalland S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.