Zalety aktywności fizycznej na świeżym powietrzu

Propagowanie aktywności fizycznej na świeżym powietrzu może być świetną alternatywą dla treningów w klubie fitness, zwłaszcza teraz, kiedy temperatury są coraz wyższe. Oczywiście wszystko to ma miejsce pod warunkiem, że trenujemy w parku wśród drzew, z dala od zgiełku i spalin samochodowych. Gotowi poznać najważniejsze benefity takiej scenerii ćwiczeń?

Mówi się, że trening w “czterech ścianach” ma tę zaletę, że działa tutaj przymus psychologiczny w postaci „przyszedłeś już, więc zacznij ćwiczyć”. Jednak bieganie wokół parku również wnosi tę samą zasadę. W końcu nasz rower, czy samochód nie pojawi się nagle w magiczny sposób w miejscu, gdzie odpuściliśmy sobie trening. Prawdą jest, że każda forma aktywności fizycznej, która polega na wyjściu z domu już daję tę przewagę, że trzeba ją ukończyć.

Ponadto, bieganie w terenie jest dużo bardziej atrakcyjne niż monotonny jogging przy użyciu bieżni. Możemy przecież zmieniać prędkość z jaką biegniemy, kąt nachylenia, a przede wszystkim zmienia się krajobraz, co pozwala odbierać nam nowe bodźce, takie jak orzeźwiający powiew wiatru, śpiew ptaków i inne przyjemności, na które przestaliśmy zwracać uwagę w toku pracoholizmu i stresu z nim związanego.

Nie samym bieganiem jednak człowiek żyje! Trening na świeżym powietrzu może przybrać również formę street workoutu, co pozwala nam nie tylko na zachowanie świetnej sprawności wynikającej z posiadania silnych i jednocześnie elastycznych mięśni, ale także możemy się opalić w piękny dzień, poznać nowe osoby, a także zrelaksować się w parku po zakończonej jednostce treningowej.

Wnieś coś ekstra! Nawet, jeśli jesteś zwolennikiem biegania, czy jazdy na rowerze, nie ograniczaj się tylko do jednej dyscypliny. Sprawność ludzką najlepiej kształtują wysiłki ogólnorozwojowe. Następnym razem, zatrzymaj się na chwilę przy drabinkach lub innej stacji „ścieżki zdrowia” i wykonaj polecenie. Zwis na drążku, przejście przez drabinki przy pomocy samych rąk, czy seria popularnych „brzuszków” powoduje, że do mózgu dociera zupełnie inny bodziec, niż ten, do którego jest przyzwyczajony nasz układ nerwowy. Zasady fizjologii wysiłku fizycznego są dość proste w tym przypadku. Po kilku tygodniach stosowania danej metody treningowej, przestaje ona wywierać określony skutek. Nie daj się wpędzić w treningową monotonię! Bądź kreatywny!

Bez prztyczka w nos w stronę klubów fitness, ale zastanawiałeś się może, jak często klimatyzacja jest tam serwisowana i odgrzybiana? Przy założeniu, że nie biegasz po najbardziej ruchliwej ulicy w swoim mieście, masz szansę odetchnąć świeżym powietrzem.

Jak wyglądają statystyki? Do najpopularniejszych form aktywności fizycznej w Polsce zalicza się bieganie, pływanie oraz jazdę na rowerze. Dołącz do nich i Ty!  Gratulacje! Właśnie znalazłeś swój sposób na zapewnienie sobie zdrowia.

Jakub Mauricz

0 Komentarzy

Zostaw odpowiedź

You must be logged in to post a comment.

© 2019 Bakalland S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.