Zdrowe śniadanie dla kobiet

Śniadanie jest bez wątpienia najważniejszym posiłkiem dnia. Powinno dostarczać energii, napędzać organizm do działania, a jednocześnie stanowić bogate źródło wysokiej jakości składników odżywczych. O spożywaniu śniadania nie powinny zapominać kobiety, które odchudzając się, pomijają pierwszy posiłek, sądząc, że uzyskają przez to wymierne efekty. Nic bardziej mylnego!

Śniadanie białkowo-tłuszczowe

Śniadanie białkowo-tłuszczowe jest bardzo dobrą opcją, jeśli chodzi o dłuższe zapewnienie sytości oraz uzyskanie optymalnych efektów odchudzania. Ponadto połączenie białek i tłuszczów obniża ryzyko napadów wilczego głodu w ciągu dnia, dzięki czemu dobór kolejnych posiłków jest znacznie bardziej racjonalny i wyważony.

Taki rodzaj śniadania nie jest jednak zarezerwowany jedynie dla kobiet przeprowadzających częste treningi czy sportowców, ale również dla tych pań, które nie prowadzą zbyt aktywnego trybu życia.

Śniadania białkowo-tłuszczowe to posiłki, w których pierwsze skrzypce grają białko i tłuszcz. Nie oznacza to jednak, że w tego typu posiłkach nie ma miejsca na węglowodany. Mogą się one bowiem kryć pod postacią pieczywa pełnoziarnistego lub warzyw czy owoców. Nie ma tu ściśle panujących reguł i kryteriów.

Jak więc powinna wyglądać kompozycja śniadania białkowo-tłuszczowego dla kobiet?

Bardzo dobrą propozycją dietetycznego posiłku jest porcja mięsa (np. z kurczaka) z dodatkiem warzyw. Takie śniadanie można zjeść w formie sałatki, którą można przyrządzić na bazie dowolnych warzyw, nie zapominając również o nasionach i pestkach (dynia, słonecznik), a także orzechach, chudym serze feta, twarogu bądź innym – w zależności od upodobań.

Komponując śniadanie białkowo-tłuszczowe należy wziąć również pod uwagę ewentualne ryzyko wystąpienia nadwrażliwości na pewne składniki diety, jak np. wspomniany nabiał, który może powodować dolegliwości żołądkowo-jelitowe czy trądzik. Nie należy zapominać również o dodatku oleju, np. oleju rzepakowego, który posiada do 3 razy więcej witaminy E niż oliwa z oliwek.

Jednakże podstawę śniadania białkowo-tłuszczowego mogą również stanowić jajka. Ze względu na to, że można z nich przyrządzić wiele dań, stanowią świetne rozwiązanie na dietetyczne śniadanie dla kobiet. Jajecznica, jajka sadzone, jajka na twardo, frittata czy szakszuka to tylko niektóre z propozycji przygotowania śniadania białkowo-tłuszczowego.

Śniadanie węglowodanowe

Kobiety dbające o sylwetkę, aktywne, uprawiające sport często zadają sobie pytanie na temat tego, co jeść na śniadanie. Wówczas jednym z lepszych pomysłów jest posiłek złożony z węglowodanów. Dostarcza on energii na jakiś czas, jednakże należy pamiętać, że śniadanie złożone z węglowodanów nie zaspokaja głodu na dłużej, w przeciwieństwie do wersji białkowo-tłuszczowej.

Dlatego też tego rodzaju posiłek jest optymalnym rozwiązaniem dla kobiet, które zastanawiają się, co zjeść przed treningiem, by dostarczyć organizmowi energii, wzmocnić wydolność i poprawić wyniki.

Ponadto śniadanie węglowodanowe pozwala także na odbudowanie rezerw glikogenu mięśniowego, którego duże straty powoduje intensywny wysiłek fizyczny. Glikogen jest z kolei substancją, która jest rozkładana do glukozy, jeśli zachodzi taka potrzeba. Jest również niezbędny, by zapewnić organizmowi odpowiednią dawkę energii do poprawnego funkcjonowania poszczególnych grup mięśni.

Jak więc powinno wyglądać dietetyczne śniadanie węglowodanowe dla kobiet?

Z pewnością należy wybierać produkty pełnoziarniste, pieczywo razowe (jednym z lepszych wyborów jest pieczywo na bazie żyta). Odpowiednie będzie również spożycie owsianki, gryczanki czy jaglanki, które można dowolnie urozmaicić poprzez dodatek owoców sezonowych lub suszonych, nasion, orzechów, pestek.

Śniadanie węglowodanowe dla kobiet może się również składać z koktajlu owocowego – można do niego dodać nasiona, kasze, czyli produkty, które odznaczają się dużą ilością błonnika, bardzo cennego dla prawidłowej pracy jelit. Jeśli jednak chodzi o spożywanie kaszy jaglanej, na jej nadmierne spożycie powinny zważać te z kobiet, które borykają się z niedoczynnością tarczycy. Kasza jaglana bowiem znacznie osłabia przyswajanie jodu.

Śniadanie dla kobiet na diecie – czym zastąpić posiłek?

Bardzo dobrą propozycją dla tych z kobiet, które żyją w biegu, a jednocześnie chcą zachować zdrową dietę i nie sięgać po niezdrowe przekąski, są batony proteinowe Protein Ba! firmy Bakalland. Nie zastąpią one wprawdzie pełnowartościowego śniadania, ale mogą stanowić świetną alternatywę, by nieco oderwać się od monotonii przygotowywanych codziennie posiłków.

Batony proteinowe Protein Ba! mogą również stanowić pożywną, zdrową przekąskę spożywaną w ciągu dnia. Dostępnych jest kilka wersji batonów proteinowych Protein Ba! – w formie batonów przedtreningowych, potreningowych czy całododobowych.

Każdy z nich zawiera wysokiej jakości białko WPC80, a także odpowiednią ilość tłuszczów, węglowodanów, błonnik, owoce, nasiona czy ekstrakty z ziół. Batony proteinowe Protein Ba! są również wzbogacane dodatkiem kofeiny, tauryny czy kreatyny, by wspomóc wydolność i wytrzymałość mięśniową oraz uzyskać optymalne efekty treningu.

© 2019 Bakalland S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.